انگل های خطرناکی که امکان دارد در گوشت و ماهی وجود داشته باشند

CC BY 2.0 / The paleobear / Amoebaانگل هایی خطرناک که در گوشت و ماهی وجود دارند
انگل هایی خطرناک که در گوشت و ماهی وجود دارند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2021
اشتراک
هنگام مصرف گوشت حیوانات وحشی که به طور کامل فراوری نشده باشند و همچنین خرید گوشت خوک از مکان های غیر مجاز می تواند باعث شود تا فرد به تریچینوز، یک بیماری انگلی خطرناک آلوده شود.

به گزارش اسپوتنیک، اولگا آگرینسکایا، پزشک بیماری عفونی، متخصص گوارش، کبد و انگل شناسی، گفت: پس از اینکه فرد این گوشت های آلوده را مصرف کند، لاروها از غشای کپسولی خود خارج می شوند و ظرف 72 ساعت به بلوغ می رسند.

علائم آلوده شدن به این گونه انگل به اینصورت است که فرد دچار تورم پلک، چشم و صورت شده و درد شدید عضلانی در بدن خود حس کرده و دمای بدنش به 39-42 درجه می رسد علاوه بر این، ممکن است بثورات پوستی نیز ایجاد شود.

وی همچنین افزود: انواع خاصی از غذاهای دریایی نیز خطرناک هستند مثل گونه های از پستانداران دریایی، ماهی های گوشتخوار، برخی از نرم تنان و سخت پوستان که هنگام خوردن آنها احتمال ابتلا به آنیساکیدوز وجود دارد.

با خوردن ماهی دریایی، خرچنگ دریایی و برخی از میگوهایی که به میزان کافی پردازش نشده باشند، خطر ابتلا به کلونورکیازیس و پاراگونیمیازیس وجود دارد.

اولگا آگرینسکایا درباره راه مقابله با این انگل ها گفت: "شما می توانید غذاهای دریایی را با یخ زدن یا برعکس گرم کردن آنها ضد عفونی کنید" وی همچنین توصیه کرد که در انتخاب غذاهای دریایی، نگهداری و تهیه آنها بسیار مراقب باشید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала