دومین طرح شکایت نمایندگان مجلس ایران از وزیر ورزش

© Photo / IRNA دومین طرح شکایت نمایدگان مجلس ایران از وزیر ورزش
 دومین طرح شکایت نمایدگان مجلس ایران از وزیر ورزش - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2021
اشتراک
جمعی از نمایندگان مجلس در ایران به دلیل استنکاف مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش از اجرای قانون طبق ماده ۲۳۴ آئین‌نامه داخلی مجلس از وی شکایت کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، جمعی از نمایندگان مجلس ایران به دلیل استنکاف مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان از اجرای قانون در واگذاری باشگاه‌های فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس طبق ماده 234 آئین‌نامه داخلی مجلس شکایت کردند.

صحن مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2020
سوال از وزیر ورزش در مجلس ایران منتفی شد

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف اباد در مجلس  گفت که متن این شکایت در سامانه مجلس بارگذاری شده و امضاهای آن در حال افزایش است.

خلاصه متن شکایت نمایندگان از وزیر ورزش به شرح زیر است:

باشگاه فرهنگی و ورزشی استقلال و پرسپولیس از سال 1387 با ابلاغ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 و آئین‌نامه‌های مرتبط در لیست شرکت‌های قابل واگذاری قرار می‌گیرد و دولت مکلف به واگذاری آن است که پس از فراز و نشیب‌های فراوان درنهایت به موجب بند «هـ» تبصره «هـ» قانون بودجه کل کشور که مقرر می‌دارد اداره ورزش و جوانان با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان خصوصی‌سازی حداکثر تا پایان شهریور 1398 شرایط پذیرش دو شرکت فرهنگی - ورزشی پرسپولیس و استقلال را در بازار پایه فرابورس و عرضه 5 درصد سهام هریک از دو شرکت جهت کشف قیمت 51 درصد سهام آنها به صورت بلوکی و واقعی باقی سهم به صورت خرده عرضه می‌شود. درآمد حاصله به ردیف 510501 خزانه واریز می‌شود. با توجه به استنکاف وزارت ورزش و جوانان از اجرای قانون، دستور کمیسیون ذیربط به استناد ماده 234 آئین‌نامه داخلی مجلس به شورای اسلامی جهت رسیدگی اعلام می‌گردد.

عملکرد وزارت ورزش و جوانان نشان می دهد که در حوزه جوانان دچار ضعف عملکرد می باشیم و اهتمام لازم در این خصوص وجود ندارد. در این خصوص مکاتبات و تذکرات متعددی بین مجلس و وزارت ورزش و جوانان رد و بدل شده است، که نتیجه بخش نبوده است.

محورهای شکایت نمایندگان: عدم تشکیل مرتب و مستمر جلسات شورای عالی جوانان، عدم شفاف نمودن مبالغ پرداختی به سمنها تحت عناوین مختلف همچون حمایت، قرارداد، تفاهم نامه و... ، عدم وجود اهتمام لازم در حوزه جوانان، عدم برگزاری مستمر و مرتب جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان در سطح استانها و شهرستانها، تغییر بازه سنی جوانی و حذف نوجوانان در حالیکه در اساسانامه شورای عالی جوانان سه بار کلمه نوجوان آمده، عدم اهتمام لازم نسبت به اسناد بالادستی و منشور تربیتی نسل جوان، عدم اهتمام نسبت به تکالیف حوزه ازدواج، انتصابا صورت گرفته در حوزه جوانان و عدم شفافیت در تخصیص و هزینه کرد منابع جوانان در ادارات کل استانی می باشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала