نشنال اینترست از احتمال "پیروزی" آمریکا در قطب شمال گفت

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر نشنال اینترست درباره احتمال "پیروزی" آمریکا در قطب شمال گفت
نشنال اینترست درباره احتمال پیروزی آمریکا در قطب شمال گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2021
اشتراک
نشریه آمریکایی نشنال اینترست در مقاله ای نوشت: ایالات متحده قصد دارد ناوگان قطب شمال خود را که می خواهد در آلاسکا مستقر کند، توسعه دهد.

به گزارش اسپوتنیک، نشنال اینترست می نویسد: کارشناسان آمریکایی گفته اند تحت چه شرایطی ایالات متحده می تواند بر روسیه و چین در قطب شمال غلبه کند.

گرم شدن کره زمین؛ برندگان و قربانیان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2021
گزارش و تحلیل
گرم شدن کره زمین؛ برندگان و قربانیان

به عنوان مثال، رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ و رایان تولی مدیر ارشد سابق امور روسیه و اروپا در شورای امنیت ملی، خاطرنشان كردند كه مقامات آمریكایی قبلاً دو یخ شكن را اجاره كرده اند تا بتوانند در قطب شمال به طور دائمی اقدامات شناسایی انجام دهند.

علاوه بر این، ایالات متحده قصد دارد ناوگان قطب شمال خود را که می خواهد در آلاسکا مستقر کند، توسعه دهد.

نویسندگان این مقاله خاطرنشان کردند: ویژگی های جغرافیایی و ساختارهای حاکمیتی چند جانبه فرصت هایی را برای آمریکا و متحدانش ایجاد می کند، اما استفاده از فرصت های موجود به دیپلماسی ویژه و همچنین حضور دائمی در منطقه نیاز دارد.

نشنال اینترست تأكید كرد: قطب شمال نه فقط برای راههای تجاری استراتژیک به دلیل تغییرات آب و هوایی باز می شود، بلكه به دلیل ذخایر عظیم منابع انرژی، فلزات گرانبها و رسوبات عناصر نادر خاک نیز مهم است.

در عین حال، به گفته کارشناسان، دفاع از منافع ایالات متحده در منطقه با این واقعیت پیچیده است که "رقابت بین قدرت های بزرگ" در آنجا شدید است و هزینه های دفاعی در هر سه کشور در حال افزایش است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала