گزارش و تحلیل

داروسازان روسیه و چین؛ واکسن جدید علیه کرونا

© Sputnik / Timur Batyrshin /  مراجعه به بانک تصاویر داروسازان روسیه و چین؛ واکسن جدید علیه کرونا
داروسازان روسیه و چین؛ واکسن جدید علیه کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2021
اشتراک
مدیر پترو واکس در باره کارآمدی واکسن جدید روسی-چینی؛ در سپتامبر سال ۲۰۲۱، مرحله سوم آزمایشات بالینی واکسن روسی-چینی علیه ویروس کرونا در روسیه به پایان می رسد.

اسپوتنیک - میخائیل تسیفروف مدیر شرکت دارویی پترو واکس فارم روسیه، به این خبرگزاری گفت: امروز شاهد ایمنی و کارآمدی بالای واکسن روسی-چینی Convidection (Ad5-nCoV) هستیم، ۹۲.۵٪ داوطلبان آنتی بادی های بالایی را نسبت به کووید-۱۹ تولید کردند.

برادران واکسنی

زن لیتوانیایی پس از تزریق واکسن فایزر درگذشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2021
زن لیتوانیایی پس از تزریق واکسن فایزر درگذشت

Inc Petrovax در اوایل سال ۲۰۲۰ با CanSino ملاقات کرد، زمانی که همکاری در مورد واکسن علیه ویروس کرونا تنها راه ممکن بود. اما به زودی مشخص شد که توسعه و آزمایش مشترک واکسن تنها به زمان بستگی دارد.

واکسن روسی-چینی Ad5-nCov و روسی Sputnik-V خویشاوند هستند که در آنها از یک آدنو ویروس خنثی شده برای انتقال پروتئین S ویروس کرونا با اطلاعات ژنتیکی استفاده شده است؛ تنها تفاوت در تعداد تزریق ها است: Sputnik-V در دو بار تزریق می شود ، Ad5-nCov یک بار تزریق می شود. اولین داوطلبان از روسیه در سپتامبر سال ۲۰۲۰ واکسینه شدند و امروز تعداد آنها به ۵۰۰۰ نفر رسیده است.

واکسیناسیون را در ماه مارس ۲۰۲۰ آغاز کردند. در سراسر جهان، حدود ۴۰ هزار داوطلب وجود دارد که تزریق Ad5-nCov انجام داده اند.

CanSino Bio تجربه گسترده ای در این زمینه دارد، زیرا آنها اولین شرکتی در جهان بودند که تحقیق درباره واکسن را در ماه مارس ۲۰۲۰ آغاز کردند.

کارآمدی ۹۵٪

 وزیر بهداشت استرالیا پس از تزريق واکسن کوویید 19 در بیمارستان بستری شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2021
وزیر بهداشت استرالیا پس از تزريق واکسن کووید 19 در بیمارستان بستری شد

پترو واکس و کانسینو چین در نوامبر گذشته درخواست ثبت واکسن جدید را دادند و در اول فوریه، کمیته نظارت بر داده های مستقل (IDMC) تأیید کرد که واکسن Ad5-nCoV در یک آزمایش بین المللی فاز III از معیارهای اولیه ایمنی و کارآیی برخوردار است.

همانطور که میخائیل تسیفروف در مصاحبه با اسپوتنیک گفت، هیچ گونه عوارض جانبی جدی در طول آزمایش ثبت نشده است و فقط ۳۴.۲٪ از داوطلبان چنین واکنشهایی را پس از واکسیناسیون مانند افزایش اندک درجه حرارت بدن، سردرد، درد در مفاصل یا عضلات، خستگی داشتند که در طی چند روز اول از بین رفت. نتایج مقدماتی این مطالعه ۹۵٪ کارآمدی واکسن را در پیشگیری از موارد شدید کووید-۱۹ نشان داد.

در نیمه اول سال ۲۰۲۲، پس از گذشت دقیقاً ۱۲ ماه از واکسیناسیون اولین داوطلبان، انتظار می رود نتایج نهایی بدست بیاید. تسیفروف خاطرنشان کرد: برای ما، شرکت در تحقیقات واکسن بخشی از برنامه بزرگ بین المللی ما است که به طور نمادین در بیستمین سالگرد امضای پیمان همسایگی، دوستی و همکاری روسیه و چین قرار می گیرد.

چه کسانی واکسن جدید را دریافت می کنند؟

واکنش اتریش به مقایسه اسپوتنیک وی با رولت روسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2021
واکنش اتریش به مقایسه اسپوتنیک وی با رولت روسی

پس از ثبت نام، پتروواکس آماده سازماندهی تحویل مقادیر گسترده واکسن به بازار است. واکسن Ad5-nCoV در شرکت روسی پتروواکس واقع در منطقه مسکو تولید خواهد شد. ظرفیت این شرکت اجازه تولید بیش از ۱۶۰ میلیون دوز در سال را می دهد.

در حال حاضر، پترواوکس هم اینک بیش از ۲ میلیارد روبل در این پروژه سرمایه گذاری کرده است و آنرا اصلی ترین سرمایه گذاری در تاریخ شرکت خود می داند.

تسیفروف اطمینان داد: ما خود را به جغرافیای توزیع واکسن محدود نخواهیم کرد و سعی خواهیم کرد بدون توجه به کشور، بیشترین تقاضای ممکن را برآورده کنیم.

پترو واکس در مقابل کووید-۱۹

خبرنگار اروپایی «اسپوتنیک وی» را یکی از بهترین واکسن های جهان نامید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.03.2021
خبرنگار اروپایی «اسپوتنیک وی» را یکی از بهترین واکسن های جهان نامید

واکسن تنها پروژه پترواکس علیه کووید-۱۹ نیست. در اوایل فوریه، شرکت روسی جذب بیماران را برای آزمایش بالینی بین المللی داروی اصلی منحصر بفرد "پلی اکسیدونیوم" روسیه برای درمان کووید-۱۹ متوسط تا شدید به پایان رساند، این مطالعه ۳۹۴ بیمار در روسیه و اسلواکی را شامل می شود. حصول نتایج در تابستان ۲۰۲۱ پیش بینی شده است.

در نتیجه توسعه این دارو روسیه می تواند وضعیت منحصر به فردی در مقابله با کووید-۱۹ کسب کند.

در حال حاضر، تجربه موفقیت آمیز استفاده از "پلی اکسیدونیوم" برای کووید-۱۹ هم در روسیه و هم در اتحادیه اروپا وجود دارد. این دارو برای محافظت پیشگیرانه از پزشکان شاغل در "مناطق قرمز" استفاده می شود.

علاوه بر این، پتروواکس، همراه با استارتاپ روسی Botkin AI، مطالعه ای را برای تعیین کارآمدی داروها برای درمان کووید-۱۹ با استفاده از فن آوری های هوش مصنوعی انجام دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала