بلینکن: تحریم ها علیه ایران تنها بعد از بازگشت به برجام کم می شود

© AP Photo / Carlos Barriaآنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2021
اشتراک
بلینکن وزیر خارجه آمریکا بیان داشت که ایالات متحده تحریم ها علیه ایران را تنها پس از بازگشت به برجام کم می کند.

به گزارش اسپوتنیک روز چهارشنبه انتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در این خصوص توضیح داد.

ایالات متحده قصد دارد تحریم های علیه ایران را کم کند فقط پس از آنکه به اجرای کامل برجام که بحران حول برنامه هسته ای ایران را حل و فصل می کند، برگردد.

وی در کمیته امور خارجه اتاق نمایندگان کنگره آمریکا سخنرانی کرد، این جلسه به اولویت های سیاست خارجی دولت جدید آمریکا به ریاست بایدن اختصاص داشت. نماینده کنگره برد شرمان از بلینکن پرسید که آیا او آماده است تا به قوه قانونگذار آمریکا اطمینان دهد که دولت کنونی کشور تا کم شدن تحریم ها علیه ایران انتظار دارد که پایبندی قابل تایید به برجام توسط تهران را ببینید یا از طریق مذاکرات به سوی پیروی کامل از توافق هسته ای پیش رود. وزیر خارجه آمریکا پاسخ داد: بله.

ظریف: کشورهای غربی هیچ‌گاه تعهدات خود در برجام را به‌درستی اجرا نکرده‌اند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2021
ظریف: کشورهای غربی هیچ‌گاه تعهدات خود در برجام را به‌درستی اجرا نکرده‌اند

شرمان همچنین از وزیر خارجه آمریکا پرسید که آیا ممکن است او ضمنانت کند که واشنگتن صرفا برای ترتیب دادن مذاکرات بین مقامات ایالات متحده و ایران به تهران امتیاز نخواهد داد. بلینکن پاسخ داد: بله، می توانم.

در سال 2015، گروه 5+1 شامل کشورهای انگلیس، آلمان، چین، روسیه، ایالات متحده آمریکا، فرانسه و ایران توافق نامه ای را به نام برنامه اقدام جامع مشترک یا به اصطلاح برجام امضا کردند که بر اساس آن تحریم های ایران در ازای محدود کردن برنامه هسته ای لغو می شد.

در ماه مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفت که به طور یکجانبه از این توافق هسته ای خارج شود و تحریم های سخت علیه ایران را بازگرداند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала