پاشینیان، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان را اخراج شده خواند

© Photo / Facebook / Screenshot / پاشینیان، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان را اخراج شده خواند
پاشینیان، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان را اخراج شده خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2021
اشتراک
نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد که اونیک گاسپاریان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این کشور از امروز چهارشنبه دهم مارس اخراج شده به حساب می آید.

به گزارش اسپوتنیک، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در بیانیه ای که در سایت هیئت دولت منتشر شده، گفت:" با در نظر داشتن این واقعیت که رئیس جمهور ارمنستان پیش نویس حکم ارائه شده توسط نخست وزیر در مهلت تعیین شده در قانون "خدمت نظامی و وضعیت شخص نظامی" را امضا نکرده...، اونیک گاسپاریان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان از دهم مارس توسط قانون از سمتش برکنار می شود."

تجمع مخالفان پاشینیان در برابر ساختمان پارلمان ارمنستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2021
تجمع مخالفان پاشینیان در برابر ساختمان پارلمان ارمنستان + ویدئو

گفتنی است، بحران سیاسی در ارمنستان پس از صحبت پاشینیان در مورد موشک های روسی اسکندر روسی ، اعتراضات در ایروان آغاز شد. اظهار داشته بود که موشک های روسی "اسکندر" تحویل داده شده به ایروان خراب هستند و  این موشک های مورد استفاده نیروهای مسلح ارمنستان در قره باغ منفجر نشده یا فقط 10٪ منفجر شده اند. این ادعا خشم ارتشیان ارمنی  و مخالفان پاشینیان را برانگیخت و آنها گفتند که رئیس کابینه وزیران ارمنستان در تلاش است تا شکست های خود را توجیه کند.

وزارت دفاع روسیه نیز پیشتر اعلام کرده بود ارمنستان در درگیری در قره باغ از موشک های اسکندر خود استفاده نکرده و این سامانه های موشکی در انبارهای نیروهای مسلح این کشور بوده است.

پس از آن، یک بحران سیاسی جدید در ارمنستان آغاز شد. به پیشنهاد پاشینیان، آرمن سرکیسیان، رئیس جمهور ارمنستان، تیران خاچاطوریان، معاون اول رئیس ستاد کل را برکنار کرد که به گفته رسانه ها سخنان نخست وزیر در مورد موشک های اسکندر را به سخره گرفته بود .

ارتش نیز به نوبه خود خواستار استعفای خود پاشینیان شد. نخست وزیر این حادثه را تلاش برای کودتا خوانده و قول داد اونیک کاسپاریان، رئیس ستاد کل ارتش را برکنار کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала