روحانی خطاب به جانسون: سیاست ایران در برجام عمل در برابر عمل است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / روحانی خطاب به جانسون: سیاست ایران در برجام عمل در برابر عمل است
روحانی خطاب به جانسون: سیاست ایران در برجام عمل در برابر عمل است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2021
اشتراک
رئیس جمهور ایران در تماس تلفنی با نخست وزیر انگلستان، "آمریکا را ناقض بزرگ برجام" دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران عصر چهارشنبه در تماس تلفنی با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلستان اظهار داشت: همکاری‌های بین‌المللی در نتیجه سیاست‌های ترامپ، آسیب دیده و متأسفانه سازمان ملل و شورای امنیت نیز در این مدت عملکرد شایسته و بی‌طرفانه‌ای نداشتند و اکنون زمان آن فرا رسیده که با کمک هم این نقیصه را رفع کنیم.

شروط روحانی برای ازسرگیری برجام  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2021
شروط روحانی برای ازسرگیری برجام

روحانی "سیاست قطعی ایران در برجام را عمل در برابر عمل برشمرد" و افزود: عمل نکردن طرف‌های اروپایی به تعهدات برجامی، تنها موجب سلب اعتماد مردم به اروپا و تنگ‌تر شدن فضای دیپلماسی شد. دولت آمریکا در حالی مدعی علاقمندی به بازگشت و اجرای برجام است که تاکنون هیچ اقدام عملی در این عرصه نداشته و این درحالی است که  آنها با مذاکره خارج نشدند که برگشت‌شان مستلزم مذاکره باشد.

رئیس جمهور ایران با اشاره به بدهی‌های کشورش از انگلستان در ارتباط با خریدهای دفاعی بیان داشت:  در حالی که شاهدیم عمده کشورهای بدهکار به ایران در حال رهاسازی منابع مالی بلوکه شده یا بازپرداخت بدهی های خود هستند، بسیار عجیب است که در روند بازگرداندن طلب دفاعی چهل و چند ساله ایران هنوز پیشرفت عملی حاصل نشده است.

نخست وزیر انگلستان نیز در این گفت وگوی تلفنی گزارشی را از اقدامات کشورش برای عمل کردن همه طرفهای برجام به انجام تعهداتشان ارائه کرد. جانسون همچنین افزود: ما و همه طرفین برجام خواهان حفظ این توافق هستیم و همگی برای یافتن راه حل هایی برای بازگشت اعضای برجام به تعهداتشان باید تلاش کنیم و در این خصوص حسن نیت نشان دهیم.

نخست وزیر انگلستان در این گفت و گو همچنین بر بازپرداخت بدهی‌های این کشور به ایران تاکید کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала