چه زمانی واکسیناسیون با واکسن «کوو ایران برکت» آغاز خواهد شد؟

© AP Photo / Ted S. Warren واکسن کووید-۱۹
 واکسن کووید-۱۹ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2021
اشتراک
ایمن‌ترین و کم‌عارضه‌ترین واکسن کرونا در اختیار مردم ایران قرار خواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از آغاز واکسیناسیون کرونا با واکسن ایرانی «کوو ایران برکت» از خرداد ماه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

وی در ادامه افزود:« ایمن‌ترین و کم‌عارضه‌ترین واکسن کرونا در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، وزارت بهداشت تأیید کرد که واکسن با بالاترین استانداردها ساخته شده است و فاز دو و سه ادغام و از این هفته آغاز می‌شود.

عراقچی: ایران پس از راستی‌ آزمایی اقدامات آمریکا به تعهدات برجام باز می گردد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2021
عراقچی: ایران پس از راستی‌ آزمایی اقدامات آمریکا به تعهدات برجام باز می گردد

در زمینه تولید انبوه این واکسن، قابلیت زیادی داریم و ظرف دو تا دو و نیم ماه آینده، دغدغه‌ای برای واکسن کرونا نخواهیم داشت؛ فکر می‌کنیم اواسط اردیبهشت یا هفته اول خرداد واکسیناسیون کرونا برای مردم با واکسن «کوو ایران برکت» آغاز خواهد شد».‌

شایان ذکر است که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در ایران در اسفند ۱۳۹۸ تاکنون یک میلیون و ۶۷۳ هزار و ۴۷۰ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۰ هزار و ۵۱۲ نفر در این کشور جان خود را از دست داده ‎اند.

به گفته سخنگوی سازمان غذا و دارو، بیش از ۱۸۰ میلیون دوز واکسن کرونا در عرض یکسال در اختیار بسیج ملی واکسیناسیون قرار خواهد گرفت که فراتر از برآورد نیاز کشور است. تولید مشترک و تولید داخلی بیش از ۱۸۰ میلیون دوز واکسن کرونا در یکساله نخست واکسیناسیون همگانی علیه کووید۱۹ در کشور خواهد بود.

تا این لحظه ۲۱ میلیون دز واکسن کرونا از مسیر خرید مستقیم و سبد کوواکس خریداری شده که به تدریج طبق برنامه زمان بندی شده و توان تولید تولیدکنندگان وارد کشور خواهد شد، همچنین تولید مشترک ۴۰ میلیون دز  واکسن طبق برنامه و امکانات موجود، تامین بخشی از واکسن مورد نیاز کشور را بر عهده خواهد داشت و البته حداقل ۱۲۰ میلیون دز واکسن در سال ۱۴۰۰ در داخل کشور در موسسات و شرکت های مختلف، در قالب انتقال دانش فنی یا تولید کاملا داخلی خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала