امضای تفاهم نامه تاسیس کنسرسیوم صادرات به اوراسیا

© Sputnik / Sergey Guneyev /  مراجعه به بانک تصاویر امضای تفاهم نامه تاسیس کنسرسیوم صادرات به اوراسیا
امضای تفاهم نامه تاسیس کنسرسیوم صادرات به اوراسیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2021
اشتراک
تفاهمنامه ایجاد کنسرسیوم صادرات به اوراسیا به امضا رسید که براساس آن برنامه‌ ریزی برای صادرات به کشورهای اوراسیا در دستور کار تولیدکنندگان صنعتی قرار می گیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، تفاهم نامه ایجاد کنسرسیوم صادرات به اوراسیا در مراسمی در شهرک صنعتی قرچک به امضا رسید و بر اساس آن برنامه ‌ریزی برای صادرات به کشورهای اوراسیا در دستور کار تولیدکنندگان صنعتی قرار می ‌گیرد و با توجه به آزاد شدن تعرفه صادراتی به اوراسیا در ۱۴۰۱ این تفاهم نامه زمینه تحقق این هدف‌ گذاری را فراهم خواهد کرد.

قالیباف رئیس مجلس یازدهم شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2021
قالیباف: مقدمات دائمی شدن ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا تا دو هفته دیگر

حسین افشار رئیس اتحادیه صادرکنندگان مبلمان منزل اداری در این مراسم گفت: طی سالیان گذشته تولید برای صادرات و تلاش برای ارز آوری از صنایع مختلف پیگیری شده است و توان تولید و صادرات در بسیاری از صنایع کشور وجود دارد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت دیپلماسی خارجی برای افزایش صادرات عنوان کرد: کنسرسیومی برای صادرات ایجاد می ‌شود که با توجه به آزاد شدن تعرفه‌ های تجاری برای صادرات به اوراسیا این فرصت برای تولیدکنندگان داخلی نیز وجود خواهد داشت تا تولیدات کیفی خود را که از نظر قیمت و کیفیت قابل رقابت هستند را به کشورهای حوزه اوراسیا صادر کنند.

علیرضا نوری عضو انجمن نساجی نیز در این مراسم گفت: تولیدکنندگان داخلی اکنون در بسیاری از تولیدات از جمله پارچه مورد نیاز صنعت مبلمان به پیشرفت ‌های چشمگیری دست یافته ‌اند و محصولات تولیدی آنها علاوه بر تأمین نیاز داخلی قابلیت صادرات به کشورهای مختلف از جمله ترکیه و عراق را پیدا کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала