امکانات روسیه در فضا، نگرانی برای آمریکا

© REUTERS / NASAامکانات روسیه در فضا، نگرانی برای آمریکا
امکانات روسیه در فضا، نگرانی برای آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2021
اشتراک
روسیه و چین از امکاناتی در فضا برخوردارند که ایالات متحده را نگران می‌سازد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «نیویورک تایمز»، سرلشکر جان ریموند فرمانده نیروهای فضایی آمریکا اعلام کرد روسیه و چین از امکاناتی در فضا برخوردارند که ایالات متحده را نگران می‌سازد.

وی در ادامه افزود:«خطری که ما هم‌اکنون مشاهده می کنیم فوق العاده جدی است. روسیه و چین از سیستم های گوناگون لیزری با سطوح مختلف توانایی و نیرو برخوردارند. هر دو کشور از امکاناتی برای نابودی و یا آسیب رساندن از زمین به  امکانات ما برای استفاده از ماهواره ها برخوردارند که باعث نگرانی می شود».

سیارکی به اندازه هواپیمای مسافربری در حال نزدیک شدن به زمین است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2021
سیارکی به اندازه هواپیمای مسافربری در حال نزدیک شدن به زمین است

فرمانده آمریکایی یکی از ماهواره های روسی را با عروسک تودرتوی« ماتریوشکا» مقایسه کرد و گفت که گویا آن برای نابودی ماهواره های آمریکایی در مدار اطراف زمین ساخته شده است.

در ماه دسامبر سال گذشته، فرماندهی فضایی آمریکا از آزمایش جدید موشک روسی یاد کرده بود که هدف آن تخریب ماهوارهاست. در رابطه با اینگونه اخبار، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه متذکر شده بود که واشنگتن بدین ترتیب سعی می کند برنامه های خود در باره استقرار سلاح در فضا را توجیه کند.

شایان ذکر است که تسلیحات مشابه هم در ایالات متحده و هم در دیگر کشورها تولید می شوند. به عنوان مثال، سیستم پدافند موشکی موشکی SM-3 در ارتفاع 247 کیلومتری ماهواره نظامی USA-193 را نابود کرد. در دهه 1980 نیز اتحاد شوروی سیستم پدافند فضایی را آزمایش کرد که تحت عنوان «ویرانگر ماهواره ها» عمل می کرد. در جریان آزمایش سیستم، رهگیری ماهواره‌ها – اهداف دیگر شوروی در مدار زمین به انجام رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала