ترکیه درباره پیامدهای فشارهای آمریکا هشدار داد

© AP Photo / Emrah Gurelترکیه درباره پیامدهای فشارهای آمریکا هشدار داد
ترکیه درباره پیامدهای فشارهای آمریکا هشدار داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.03.2021
اشتراک
ترکیه به ایالات متحده درباره پیامدهای فشار در مورد S-400 هشدار می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم کالین، نماینده رسمی رئیس جمهور ترکیه، در مصاحبه با بلومبرگ گفت: تلاش‌های ایالات متحده برای تحت فشار قرار دادن ترکیه بر سر خرید سامانه های موشکی S-400 روسی ممکن است پیامدهای نامطلوبی برای واشنگتن داشته باشد.

درخواست آمریکا از ترکیه: سامانه موشکی روسی در کشور قرار ندهید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2021
درخواست آمریکا از ترکیه: سامانه موشکی روسی در کشور قرار ندهید

کالین خاطرنشان کرد: " ترکیه همچنان به تأمین سامانه های موشکی ضد هوایی پاتریوت آمریکایی علاقه مند است. به گفته وی، آنکارا از واشنگتن دعوت کرد تا در مورد نگرانی های آنها مبنی بر اینکه S-400 می تواند تهدیدی برای جنگنده های F-35 آمریکایی باشد، از نظر فنی بحث کند. در ایالات متحده، با این حال، آنها پاسخ دادند که این مسئله یک موضوع فنی نیست، بلکه یک مسئله سیاسی است.

نماینده رهبر ترکیه تأکید کرد که علی رغم وجود اختلاف نظرها، ترکیه و روسیه همیشه موفق به بحث و گفتگو در مورد آنها به روشی سازنده می شوند، اما این امر با ایالات متحده نتیجه نمی دهد. کالین تأکید کرد: "اگر کشور دیگری با چنین موضعی با ما وارد گفتگو شود که " یا آنطور که می‌گویم، یا به هیچ وجه دیگر "، پس چنین نگرشی ما را به سمت مخالف سوق می دهد."

تحویل اس -400 که باعث ایجاد بحران در روابط بین ترکیه و ایالات متحده شد، از اواسط ژوئیه سال 2019 آغاز شد. واشنگتن با تهدید به تاخیر انداختن و یا حتی لغو فروش جنگنده های نسل پنجم F-35 به آنکارا خواستار کنار گذاشتن معامله و خرید مجتمع های آمریکایی پاتریوت شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала