کشف ۱۲۰۰ تن موادمخدر تزانزیتی به سمت اروپا

© Fotolia / RioPatuca Imagesکشف ۱۲۰۰ تن موادمخدر تزانزیتی به سمت اروپا
کشف ۱۲۰۰ تن موادمخدر تزانزیتی به سمت اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.03.2021
اشتراک
تا چه اندازه تولید و مصرف مواد مخدر افزایش یافته است؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، سردار اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد که ایران در سال ۲۰۲۰ قریب به ۱۲۰۰ تن مواد مخدر را کشف کرد که بخش اعظم مسیر این مواد به سمت کشورهای اروپایی بود که نسبت به سال ۲۰۱۹ میلادی،۴۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2021
باخت اروپا در برجام

وی در ادامه افزود:«در دنیا علی رغم بیش از یک قرن مبارزه که از سال ۱۹۰۹ در کنفرانسی در شانگهای چین شروع شد، باید گفت متاسفانه شاهد افزایش روند تولید، قاچاق و مصرف مواد مخدر در دنیا هستیم به گونه ای که در ۱۰ سال اخیر در مجموعه دنیا مصرف و تولید مواد مخدر رشد دو برابری داشته است و نشان می دهد که مبارزه جهانی ناکافی بوده است.

در منطقه ما نیز در کشور افغانستان شاهد افزایش فزاینده تولید مواد مخدر سنتی و صنعتی هستیم که در دو دهه اخیر با حضور اشغالگران در افغانستان رشد حیرت آوری داشته است و قریب به ۵۰ برابر تولید و کشت مواد مخدر را در افغانستان شاهدیم.

در سال جاری بیش از ۱۲ هزار میلیاردتومان ضربه به بنیانهای اقتصادی قاچاقچیان وارد شده که این میزان از چرخه گردش اعتیاد در دنیا حذف شده است که اینها آسان به دست نیامده است و در سال جاری ۹ شهید و ده ها جانباز و مجروح پشت این مبارزه عظیم جهانی قرار دارند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала