اشتباهات رایج کرونایی در مصرف ضدعفونی کننده‌ها +عکس، ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مواد ضدعفونی کننده
مواد ضدعفونی  کننده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.03.2021
اشتراک
استفاده نادرست از مواد و اسپری‌های ضدعفونی کننده خانگی اثرات منفی به دنبال دارد.

به گزارش اسپوتنیک، با شیوع و همه‌گیری بیماری کرونا در ماه‌های اخیر، در سراسر جهان استفاده از اسپری‌های ضدعفونی کننده روند صعودی داشته است اما بی‌توجهی به روش صحیح مصرف این مواد، نتیجه عکس خواهد داشت. بنابراین باید نکات ساده اما مهم درباره مصرف این مواد را در نظر گرفت و مرتکب اشتباهات ذیل نشد.

View this post on Instagram

A post shared by Mr. Pers (@mister.pers)

استفاده از ضدعفونی کننده‌های ضدباکتری جای ضدویروس؛ ندادن زمان لازم برای نابودی ویروس و استفاده از وسایل؛ پخش نکردن ضدعفونی کننده روی تمام نقاط دست و سطوح؛ زدن مواد ضدعفونی کننده روی دست قبل از غذا خوردن؛ مصرف مواد ضدعفونی کننده بعد از زدن کرم و مرطوب کننده‌ها؛ قرار دادن مواد ضدعفونی کننده در معرض نور آفتاب؛ نگهداری مواد ضدعفونی کننده در یخچال و در معرض نور خورشید و قرار دادن آنها در کنار اجاق و بخاری.

کاربران بسیاری عنوان می‌کنند که نکات مربوط به استفاده صحیح از مواد ضدعفونی کننده را رعایت می‌کنند اما به دلیل ادامه‌دار بودن کرونا بسیار خسته شده‌اند و گاهی دست از نظافت و ضدعفونی کردن می‌کشند.

View this post on Instagram

A post shared by greenlife (@goorganic98)

برخی از کاربران معتقدند تنها راه ایمن ماندن از کرونا، محافظت و مراقبت از خود می‌باشد و این کمترین کمکی است که مردم می‌توانند به کادر درمان که این روزها خسته‌تر از همیشه‌اند کرد. جمعی از کاربران اما عنوان می‌کنند طبق خبرهای اخیر انتقال ویروس کرونا از روی سطوح بسیار کم است و بهتر است کمتر در این رابطه وسواس به خرج داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала