هشدار کارشناسان برای حذف یک برنامه خطرناک از گوشی هوشمند

CC0 / / هشدار کارشناسان برای حذف یک برنامه خطرناک از گوشی هوشمند
هشدار کارشناسان برای حذف یک برنامه خطرناک از گوشی هوشمند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2021
اشتراک
کلرشناس سایبری از کاربران آندروید خواست که یک برنامه بسیار خطرناک را حذف کنند.

به گزارش اسپوتنیک، زاک دافمن، متخصص سایبری در مقاله ای برای مجله Forbes از کاربران تلفن های هوشمند آندروید خواست که فوری یک برنامه بسیار خطرناک را حذف کنند.

به گفته وی، ما در مورد SuperVPN صحبت می کنیم که بیش از صد میلیون بار نصب شده است. نویسنده مقاله خاطرنشان کرد که این سرویس که قول می دهد از حریم خصوصی شما محافظت می کند و شما را در امان نگه می دارد، کاملاً برعکس عمل می کند. چرا که SuperVPN به مخفی کردن نرم افزارهای مخرب جاسوسی و نشت اطلاعات متهم شده است.

دافمن توجه خود را به پست فوریه گروه تحقیق CyberNews درباره فروش سه پایگاه داده با اطلاعات درباره دستگاه‌های کاربران و اعتبار کاربر SuperVPN و همچنین سرویس های GeckoVPN و ChatVPN در یک انجمن هک محبوب جلب کرد.

 CyberNews هشدار داد: "همچنین مهم است که توجه داشته باشید که Google Play حداقل شش برنامه مشابه دیگر با توصیف و آرمهای مشابه از توسعه دهندگان مختلف دارد."

دافمن از کسانی که به دنبال نصب یک سرویس گیرنده VPN هستند خواست تا یک توسعه دهنده شناخته شده و تایید شده را انتخاب کنند. وی همچنین توصیه کرد از برنامه های رایگان خودداری کنید.

سرویس های VPN جایگزین آدرس IP واقعی مشتری می شوند و فرصتی را برای بازدید از منابع اینترنتی مسدود شده در برخی از کشورها و پنهان کردن بخشی از داده های مربوط به دستگاه های خود فراهم می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала