جهانگیری: راه آهن ایران تقریبا به کل دنیا متصل است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / اسحاق جهانگیری
اسحاق جهانگیری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2021
اشتراک
با راه‌اندازی راه‌آهن بصره به شلمچه و سپس بازسازی خط ریلی در سوریه، راه آهن جمهوری اسلامی ایران به دریای مدیترانه متصل شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور ایران با بیان اینکه راه آهن ایران تقریبا به کل دنیا متصل است، ابراز امیدواری کرد با راه‌اندازی راه‌آهن بصره به شلمچه و سپس بازسازی خط ریلی در سوریه، راه آهن جمهوری اسلامی ایران به دریای مدیترانه متصل شود.

پهلوگیری کشتی ۴۰ هزار تنی برای اولین بار در بندر شهید باهنر‌ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2021
پهلوگیری کشتی ۴۰ هزار تنی برای اولین بار در بندر شهید باهنر‌

وی در ادامه افزود:«باید با اتخاذ تدابیر مناسب در جهتی حرکت کنیم که کشورهای بزرگ همسایه که به آب راه‌های‌ بین‌المللی دسترسی ندارند برای صادرات و واردات کالا از ظرفیت ایران استفاده کنند.

باید فرصت و ایده بندر خشک برای کشور پهناوری مثل ایران که فاصله مرزها طولانی است و حجم صادرات و وارد بالایی دارد، تقویت شود. ما صادرات ۱۰۰ میلیون تنی و واردات ۳۰ میلیون تنی کالا در طی دوره ۱۱ ماهه تحریم‌ها بدون نفت خام و میعانات گازی داشتیم. میزان صادرات و واردات ایران در سال های آینده توسعه می یابد.

باید مرکزی درست کنیم تا تشریفات گمرکی ترخیص کالاها با سهولت انجام و برای رسیدن به کشتی در بندر آماده شود.  حجم ۴ میلیون تنی کالاهای اساسی و ۳ میلیون تنی کالاهای غیر اساسی در بنادر کشور قابل توجه است. باید بندر خشک به پس کرانه‌ای برای ترخیص کالا تبدیل شود تا از هزینه های ارزی تحمیلی به واردکنندگان کاسته شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала