برنامه تولید جنگنده F-35 به یک فاجعه کامل تبدیل شده است

© F-35 Joint Program Officeبرنامه تولید جنگنده F-35 به یک فاجعه کامل تبدیل شده است
برنامه تولید جنگنده F-35 به یک فاجعه کامل تبدیل شده است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2021
اشتراک
رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا اعلام نمود که برنامه های تولید و تهیه جنگنده بمب افکن نسل پنجم F-35 آمریکا و تعدادی دیگر از سیستم های بزرگ تجهیزات جدید نظامی آمریکا به "یک فاجعه کامل" تبدیل شده است.

به گزارش اسپوتنیک، روز جمعه رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا آدام اسمیت، عضو حزب حاکم دموکرات اعلام نمود که برنامه تولید جنگنده F-35 به یک فاجعه کامل تبدیل شده است.

فوربس: نیروی هوایی آمریکا شکست برنامه اف-۳۵ را پذیرفته است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2021
فوربس: نیروی هوایی آمریکا شکست برنامه اف-۳۵ را پذیرفته است

وی گفت:"روند تولید ما [در وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا] طی 20 سال گذشته فقط به عنوان یک فاجعه کامل تبدیل شده است، من جمله جنگندهF-35 ، کشتی LCS (کشتی جنگی ساحلی) خودروی زرهی، سیستم های جنگی نسل های آینده نیز این اتفاق افتاده است، ما باید کار را در این مسیر بهتر شروع کنیم."
آدام اسمیت در وبیناری که توسط موسسه بروکینگز در واشنگتن برگزار شد، گفت: "شما می توانید از اتلاف پول شکایت کنید، اما نمی توانید آن را پس بگیرید. اکنون باید اطمینان حاصل کنیم که پول بیشتری را (در پروژه های تولید تسلیحات نظامی) از دست نمی دهیم".
پیش از این، مجله آمریکایی فوربس گزارش داد که نیروی هوایی ایالات متحده شکست برنامه جنگنده اف-۳۵ که برای یک دهه تنها تلاش برای جایگزینی جنگنده اصلی آمریکایی اف-۱۶ بود را پذیرفته است.
این مجله نوشت: طراحی جنگنده "اف-۳۵" با توجه به افزایش رقابت، به طور قابل توجهی پیچیده است که این مساله باعث کند شدن توسعه، افزایش هزینه ‌ها و کاهش اعتماد به پروژه آن شده است.

فوربس همچنین تأکید کرد که فرماندهان نیروی هوایی آمریکا باید این واقعیت را بپذیرند که نمی ‌توانند هواپیماهای اف-۱۶ را که آزمایش شده بودند، با همان تعداد اف-۳۵ جایگزین کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала