جزییات برنامه آمریکا برای تلافی حمله راکتی به پایگاه عین الاسد در عراق

© REUTERS / Carlos Barriaجزییات برنامه آمریکا برای تلافی حمله راکتی به پایگاه عین الاسد در عراق
جزییات برنامه آمریکا برای تلافی حمله راکتی به پایگاه عین الاسد در عراق  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2021
اشتراک
وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد واشنگتن هنوز در حال ارزیابی عاملان حمله راکتی به یک پایگاه میزبان نیروهای آمریکایی در عراق است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با پایگاه خبری «ای‌بی‌سی» گفت چنانچه آمریکا تصمیم بگیرد این حمله را پاسخ دهد این کار را «در زمان و مکان مورد ترجیح خود» انجام خواهد داد.

بایدن وضعیت اضطراری ملی علیه ایران را تمدید کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2021
بایدن "وضعیت اضطراری ملی" علیه ایران را تمدید کرد

بخش آمریکایی پایگاه «عین‌الاسد»، واقع در استان الانبار عراق چهارشنبه هدف ۱۰ راکت قرار گرفت. این پایگاه میزبان ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی است که هنوز در عراق باقی مانده‌اند.

در این حمله هیچ نظامی آمریکایی زخمی نشد، اما یک پیمانکار غیرنظامی هنگام پناه گرفتن حین حملات دچار حمله قلبی شد و فوت کرد.

لوید آستین به ای‌بی‌سی گفت: «ما می‌خواهیم مطمئن شویم که چه کسی مسئول این اقدام است.»

وی تصریح کرد: «پیام ما به کسانی که چنین حملاتی انجام می‌دهند این است که انتظار داشته باشید هر کاری که لازم است را برای دفاع از خودمان انجام دهیم.»

حمله راکتی به پایگاه عین‌الاسد بعد از حمله هوایی آمریکا به شرق سوریه در هفته گذشته انجام شد. ارتش آمریکا در آن حمله مواضع نیروهای هوادار ایران را هدف گرفت. ارتش آمریکا این حمله را در واکنش به حمله راکتی دیگری در عراق که به کشته شدن یک پیمانکار و زخمی شدن چند فرد آمریکایی از جمله یک نظامی این کشور منجر شده بود انجام داده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала