روسیه خواستار تشکیل جلسه ای در اسرع وقت در مورد بازگشت آمریکا به برجام است

© Sputnik / Alexandr Natruskin  /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه خواستار تشکیل جلسه ای در اسرع وقت در مورد بازگشت آمریکا به برجام است
 روسیه خواستار تشکیل جلسه ای در اسرع وقت در مورد بازگشت آمریکا به برجام است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2021
اشتراک
نماینده دائمی روسیه در آژانس بین المللی انرژی هسته ای اعلام نمود که مسکو خواستار برگزاری جلسه غیررسمی شامل شرکت کنندگان فعلی در توافق هسته ای و ایالات متحده امریکا است.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی هسته ای در روز جمعه گفت که مسکو خواستار برگزاری جلسه در اسرع وقت برای بازگشت ایالات متحده آمریکا به توافق هسته ای و بازگرداندن تعهدات ایران تحت برجام است.

ظریف: برنامه دقیق ایران درباره برجام را اعلام می کنم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2021
ظریف: برنامه دقیق ایران درباره برجام را اعلام می کنم

اولیانوف گفت: "روشن است که آنها باید در اسرع وقت شروع کنند. به همین دلیل، ما در فعالیتهایی که در جلسه شورای حکام آژانس انرژی هسته ای اتفاق افتاد حضور داشتیم ، باید به کار خود ادامه دهیم".

وی در ادامه تصریح کرد: "احتمالاً ما برای شروع گفتگو به یک جلسه غیررسمی شامل شرکت کنندگان فعلی در توافق هسته ای و ایالات متحده نیاز داریم. در اصل این کار، کاملاً امکان پذیر است، اما لازم است برخی جزئیات را روشن کنیم، زیرا موضوع بسیار حساس است ، به ویژه برای ایران".

پیش از این در خبرها آمده بود که روسیه ااز گفتگوی سیاسی با تمام اعضای شرکت کننده در برجام و آمریکا برای اجرای کامل توافق حمایت می کند. میخائیل اولیانوف نماینده دائمی فدراسیون روسیه در سازمان های بین‌المللی در وین در این باره گفت:« بطور همزمان باید بطور حداکثر از کانال دیپلماتیک برای اجرای هر چه سریعتر مفاد برجام از سوی تمام کشورها استفاده شود. این موضوع نه فقط به لغو تحریم های ضد ایرانی مربوط می شود، بلکه بازگشت به بازرسی های کامل و نظارت بر فعالیت ایران در قالب قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل از جمله احیای ازسرگیری پروتکل الحاقی مربوط می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала