آمریکا و اسرائیل تلاش دادگاه لاهه برای بررسی "جنایات جنگی" اسرائیلی ها را محکوم کردند

© AP Photo / Mike Corderآمریکا و اسرائیل تلاش دادگاه لاهه برای بررسی "جنایات جنگی" اسرائیلی ها را محکوم کردند
آمریکا و اسرائیل تلاش دادگاه لاهه برای بررسی جنایات جنگی اسرائیلی ها را محکوم کردند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2021
اشتراک
کاخ سفید امروز جمعه اعلام کرد که کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل طی تماسی تلفنی، تلاش های دادگاه بین المللی کیفری (لاهه) برای آغاز تحقیقات درباره جنایات جنگی احتمالی اسرائیل در سرزمین های فلسطینی را محکوم کردند.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه منتشره از سوی کاخ سفید گفته شده است: "آنها خاطرنشان کردند که هر دو کشور مخالف تلاش های دادگاه بین المللی لاهه برای اجرای صلاحیت قانونی خود نسبت به نظامیان اسرائیل هستند."

امروز دیوان لاهه لغو تحریم‌های هسته‌ای آمریکا علیه ایران را بررسی می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2021
لاهه تحقیق درباره جنایات ادعایی اسرائیل در فلسطین را آغاز کرد

موضع آمریکا این است که دادگاه لاهه صلاحیت رسیدگی به این موضوع را ندارد، چرا که اسرائیل در این سازمان عضو نیست و فلسطینیان نیز تحت حکومت مستقلی قرار ندارند.

همچنین آنها در خصوص برنامه هسته ای ایران و "رفتارهای خطرناک" تهران در منطقه، ویروس کرونا و توافق نامه های صلح اسرائیل با کشورهای عربی گفتگو کردند.

در بیانیه سایت رسمی دادگاه لاهه آمده است فاتو بنسودا، دادستان دیوان کیفری بین المللی روز چهارشنبه گفته بود که این دادگاه شروع به بررسی اوضاع در فلسطین کرده است.

او قول داد که این تحقیقات بی طرفانه ، مستقل و واقع بینانه باشد.

جنبش های فلسطینی حماس و قتح از تصمیم بنسودا استقبال کردند اما این تصمیم  در اسرائیل مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

تحقیقات شامل بررسی "جنایاتی می شود که احتمالاً از تاریخ 13 ژوئن سال 2014 رخ داده و بررسی آنها در صلاحیت دادگاه لاهه باشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала