آشنایی با تبلیغات گوگل ادز

© Photo / PixabayGoogle search
Google search - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2021
اشتراک
گوگل ادز چیست؟

تبلیغات گوگل ادز یا (Google AdWords) یکی از سرویس های تبلیغاتی بسیار عالی گوگل ادوردز می باشد. این سیستم به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از ابزارهایی که خود گوگل در اختیارشان قرار می دهد به تبلیغ سایت خود با کمترین هزینه بپردازند.

با تبلیغات گوگل افرادی که می خواهند سایت خود را تبلیغ کنند باید به مشتریان خود هزینه ای مشخص را پرداخت نمایند. معروف‌ترین روش تبلیغات در گوگل ادوردز نیز تبلیغات در موتور جستجوگر گوگل می باشد. با این روش کلیدواژه های اصلی توسط خود تبلیغ دهنده مشخص می شود. بنابراین تبلیغات تنها برای افرادی که این کلمات خاص را سرچ کنند نشان داده خواهد شد. درنتیجه می توان گفت به روشی هدفمند مشتری های موردنظر را پیدا می کنید؛ در حالیکه در تبلیغات همگانی که مخاطبان شما از همه سنین و جوامع هستند، میزان بازدهی قطعاً کمتر از تبلیغات هدفمند است.در سال ۲۰۱۱ ۹۶٪ در آمد گوگل از تبلیغات بوده است.

چگونه تبلیغات در گوگل کار می کند

گوگل ادز بعنوان یک حراج عمل می کند ، اما برخلاف یک حراج معمولی ، فقط پیشنهاد شما مهم نیست – حراج ، کیفیت و اهمیت تبلیغات کسب و کار تبلیغاتی شما را در نظر می گیرد.

حراج گوگل اوردز محور مفهوم کلمات کلیدی است. تبلیغ کنندگان کلمات کلیدی مربوط به مشاغل خود را شناسایی می کنند – و جستجوگرها احتمالاً هنگام تلاش برای یافتن چیزی از آنها استفاده می کنند و برای آنها پیشنهاداتی ارائه می دهند و می گویند هر بار که کاربر گوگل روی تبلیغ خود کلیک می کند مبلغی را برای پرداخت آن می پردازند. این جایی است که اصطلاح “تبلیغات پرداخت در عوض هر کلیک” از آنجا به وجود می آید.

حراج آگهی هر زمان که یک جستجوگر یک کلمه کلیدی را به گوگل وارد کند ، انجام می شود ، بدین معنی که هر جستجوی کلمات کلیدی که در آن مناقصه می کنید فرصتی برای نمایش تبلیغات شما به مشتریان جدید آینده است. و از آنجا که این چشم اندازها به طور فعال به دنبال آنچه می فروشید ، در لحظه مناسب نمایش خواهید داد. این همان چیزی است که باعث می شود تبلیغات در صفحه اول گوگل بسیار قدرتمند شوید و یکی از بهترین راه های رشد کسب و کار شما باشد.

برای تبلیغ در گوگل چقدر هزینه نیاز است؟

این موضوع بستگی به بزرگی کسب و کار شما و استراتژی شما جهت تبلیغات دارد ، چیزی که مشخص هست هر قدر کلمات کلیدی بیشتری داشته باشید و در موقعیت بالاتری بخواهید نمایش داده شوید نیاز به بودجه بیشتری هم دارید ، از طرفی با هزینه بیشتر به طبع کلیک و ورودی بیشتری خواهید گرفت .

سئو بهتر است کار کنیم یا تبلیغات گوگل؟

بدون تردید این سوال جمع عظیمی از مدیران وب سایت ها می باشد بعد از اینکه مقایسه سئو و تبلیغات در گوگل ادز را موردبررسی قرار دادند از شرکت های طراحی وب سایت خواهند پرسید که سئو بهتر است یا گوگل ادز؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هر دو البته در صورتیکه از هر دو آن ها در زمان و موقعیت مناسب استفاده کنید.

به این موضوع اشاره کردیم که برای ادز گوگل  نیازبه هزینه و تجربه  و زمان لازم  می باشد که بتوانید به سودی که در نظر دارید برسید. اما از طرف دیگر سئو یک راه حل ارزان تر و دائمی و همیشگی در قورت بروزبودن  می باشد.

بنابراین سئو را می توان یکی از ابزارهای جدا ناپذیر دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت دانست و ادز گوگل  را ابزاری برای یک دوره کمپین در شرایط خاص و به طور موقت در نظر گرفت.

فراموش نکنید که سئو و گوگل ادز رقیب یکدیگر نمی باشند بلکه هر دو ابزاری هستند در بازاریابی که می توانند به شما کمک کنند تا به آنچه که می خواهید دست پیدا کنید .

برای داشت تبلیغات مفید در گوگل حتما بیزینس پلن داشته باشد

بهتر است بدانید که هر نوع کسب و کاری که راه اندازی می کنید چه کوچک باشد و چه بزرگ، بیزینس پلن را برایش تهیه کنید تا شما را به سمت جلو سوق دهد؛ اما در صورتی که نمی خواهید کسب و کارتان را گسترش دهید و یک کسب و کار کوچک دارید که برنامه آن مشخص است دیگر نیاز چندانی به بیزینس پلن نخواهید داشت.

برای تبلیغات موثر در گوگل نیاز به مشاوره دارید؟

مشاوره تبلیغاتی و مشاوره برندسازی چه در دنیای واقعی و چه مجازی جزو لاینفک خرید و فروش محصولات و کسب و کارها شده اند. برای انجام هرگونه تبلیغ و برندسازی بهتر است به متخصصین و کارشناسان این حوزه رجوع شود زیرا آنها با ترفندهای عملی و کاربردی باعث بهره وری و سودآوری شرکت می شوند. ضمن اینکه هزینه ای که برای مشاوره تبلیغاتی و برندینگ صرف می شود در مقایسه با درآمد بالایی که به وجود می آورد بسیار ناچیز است.

آیا با تبلیغات در گوگل سئوی ما رشد خواهد کرد؟

خیر طبق قوانین گوگل، گوگل ادز باعث افزایش سئو نمیشود فقط ترافیک سایت را بالا میبرد و سرویس تبلیغ اینترنتی گوگل ادز یک پلتفرم جدا گونه بوده و ارتباطی به قواعد و الگوریتم های سئو ندارد ، برای کسب و کارهایی که اصلا رقابت ندارند من خود تجربه کرده ام که تاثیر مثبت گذاشته است ، که سایت به صفحه اول هم آمده اما برای سایت های پر رقیب این موضوع را کاملا فراموش کنید.

سخن پایانی

با تبلیغات اصولی گوگل و با مشاوره تبلیغاتی صحیح میتوانید تبلیغات گوگل خود را حرفه ای ایجاد کرده و تبلیغ زودبازده برای کسب و کارخود خواهید داشت. امید است با دشتن استراتژی مناسب و اصولی بتوانید به هدف نهایی خود در رشد و تولید ثروت گامی مهم بردارید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала