حضور تک تیراندازان در اعتراضات میانمار

© REUTERS / Stringerحضور تک تیراندازان در اعتراضات میانمار
حضور تک تیراندازان در اعتراضات میانمار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2021
اشتراک
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور میانمار از حضور تک تیراندازان در اعتراضات میانمار خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، کریستین شرنر-بورگنر، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور میانمار از حضور تک تیراندازان در اعتراضات این کشور خبر داد.

شرنر-بورگنر اظهار داشت: گزارش‌های تأیید شده‌ای مبنی بر کشته شدن بسیاری با مهمات جنگی به دست ما رسیده است. استفاده از مهمات جنگی علیه تظاهرکنندگان صلح طلب، آشکارا مغایر با قوانین بشردوستانه بین المللی است.

افزایش شمار کشته شدگان درگیری با پلیس در میانمار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2021
افزایش شمار کشته شدگان درگیری با پلیس در میانمار

گفتنی است، رایزنی‌ درباره اوضاع میانمار روز جمعه پشت درهای بسته در شورای امنیت سازمان ملل متحد در حال برگزاری است. سخنرانی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در خصوص اوضاع میانمار توسط سرویس مطبوعاتی این سازمان منتشر شده است.

به گفته وی، "تصاویری وجود دارد که نشان می‌دهد تک تیراندازان از مواضع مختلف، معترضان غیرمسلح را هدف قرار می‌دهند." علاوه بر این، به گفته فرستاده ویژه سازمان ملل در این ویدئوها تیراندازی بی رویه به جمعیت توسط ارتش و پلیس در مناطق مختلف میانمار مشخص است.

نظامیان میانمار اول فوریه سال جاری میلادی با یک کودتا، آنگ سان سوچی، رئیس دولت غیرنظامی، یو وین مینت، رئیس جمهوری و بسیاری از نمایندگان پارلمان و شخصیت‌های سیاسی را بازداشت کردند و سکان قدرت را در دست گرفتند. حکومت نظامی کیاو مو تون، سفیر میانمار در سازمان ملل را برکنار کرد.

پیش از این جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اعلام داشته بود که این اتحادیه به زودی به حوادث میانمار واکنش نشان خواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала