کشف جدید دانشمندان: در سیارک ایتوکاوا آب یافت می شود

© Photo / Roskosmos / Oleg Artemievکشف جدید دانشمندان: در سیارک ایتوکاوا آب یافت می شود
کشف جدید دانشمندان: در سیارک ایتوکاوا آب یافت می شود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2021
اشتراک
دانشمندان با بررسی نمونه سیارک ایتوکاوا متحیر شدند، زیرا آب و مواد آلی در این سیارک یافت شد.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان ابتدا ردپای آب و مواد آلی را با هم در نمونه سیارک ایتوکاوا کشف کردند. مقدار کمی خاک در اولین مأموریت هوافضای ژاپنی به عنوان نمونه بررسی شد.

اولین صداها از سطح مریخ منتشر شد + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.02.2021
اولین صداها از سطح مریخ منتشر شد + ویدئو

بر اساس گزارش منتشر شده توسط آژانس اکتشاف هوافضا ژاپن  هایابوسا که در سال 2010 به دست آمد، سیارک ایتوکاوا آب یافت می شود.

وجود آب و ترکیبات آلی در ایتوکاوا ممکن است برخی سرنخ ها را در اختیار دانشمندان قرار دهد.

مشخص شد که این نمونه حاوی آب و مواد آلی (از جمله کربن پلی آروماتیک و گرافیت نانو کریستالی) است که نه در اثر برخورد روی این سیاره، بلکه روی خود سیارک شکل گرفته است. محققان دانشگاه کویینز هالووی در لندن اظهار داشتند که بدن کیهانی طی میلیاردها سال از نظر شیمیایی تکامل یافته است و مواد مایع و آلی را به همان روشی که زمین ترکیب کرده است در این سیارک بوجود اورده است.

این سیارک در برابر گرما و تخریب شدید مقاومت کرده است، اما به لطف ماده ای دیگر، موفق به شکل گیری مجدد خود شد. این مطالعه نشان می دهد که سیارک های نوع S مانند ایتوکاوا حاوی "مواد اولیه زندگی" هستند. تجزیه و تحلیل ایتوکاوا می تواند دیدگاه های سنتی را درباره منشأ حیات روی زمین تغییر دهد. از همان اوایل، توجه دانشمندان به سیارکهای متمرکز بود.

در این گزارش امده است: "این کشف واقعاً هیجان انگیز است زیرا جزئیات پیچیده تاریخ یک سیارک خاص و چگونگی شبیه شدن مسیر تکاملی آن به زمین پری بیوتیک را نشان می دهد."

گفتنی است، پیش از این سیارک ۲۵۱۴۳ ایتوکاوا نخستین سیارکی است که توسط کاوشگرهای فضایی مورد نمونه‌برداری و مطالعه از نزدیک قرار گرفته‌است. کاوشگر فضایی هایابوسای سازمان فضایی ژاپن به سطح این سیارک نزدیک شده و اقدام به انجام عملیات نمونه‌برداری نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала