روحانی: آمریکا با رفع تحریم به برجام باز گردد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / روحانی: آمریکا با رفع تحریم به برجام باز گردد
روحانی: آمریکا با رفع تحریم به برجام باز گردد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2021
اشتراک
رئیس جمهور ایران با اعلام نمود که آمریکا با لغو همه تحریم‌ها و اتخاذ تدابیر عملی به برجام بازگردد. چون این تکلیف دولتی است که او برجام را نقض کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا،حسن روحانی روز پنجشنبه در نشست مجازی سازمان همکاری اقتصادی (اکو) گفت: خوشحالم از اینکه بار دیگر فرصت یافتم در جمع سران عضو سازمان همکاری اقتصادی حضور یابم و امیدواریم این نشست گام دیگری در راستای همگرایی، رفاه و سعادت ملل منطقه اکو و ارتقای جایگاه این سازمان باشد.

روحانی: آمریکا 200 میلیارد دلار به ایران خسارت مستقیم زد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2021
روحانی: آمریکا 200 میلیارد دلار به ایران خسارت مستقیم زد

روحانی گفت: جامعه بین الملل شاهد رویکرد غیرقانونی و جنگ تمام عیار اقتصادی دولت ایالات متحده علیه ایران در چهار سال گذشته بوده است و این تحریم‌های ظالمانه خسارت‌های جبران‌ناپذیری به دولت و ملت ایران وارد کرده است.

وی اضافه کرد:  بنابر دوراندیشی و عقلانیت جمهوری اسلامی ایران توافقی که آمریکا آن را نقض و برای نابودی آن حداکثر تلاش خود را کرده است، کماکان حفظ مانده است.

رییس جمهور ایران تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا موظف است با لغو همه تحریم‌ها و اتخاذ تدابیر عملی به برجام باز گردد. زیرا این تکلیف دولتی است که نقض عهد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ایران نیز اقدام آمریکا را قطعا با اقدام پاسخ خواهد داد و نیز راه بازگشت آمریکا به برجام هم روشن است و اگر اراده وجود داشته باشد نیاز به هیچ مذاکره‌ای ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала