مجادله نخست وزیر اسلواکی با رئیس جمهور این کشور بر سر واکسن روسی علیه کرونا

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر مجادله نخست وزیر اسلواکی با رئیس جمهور این کشور بر سر واکسن روسی علیه کرونا
مجادله نخست وزیر اسلواکی با رئیس جمهور این کشور بر سر واکسن روسی علیه  کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2021
اشتراک
ایگور ماتوویچ ، نخست وزیر اسلواکی ، رئیس جمهور این کشور را به دلیل عدم موافقت با ارسال واکسن روسی اسپوتنیک وی علیه ویروس کرونا به این کشور مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، او در این باره در فیس بوک خود نوشت.

سومین محموله واکسن اسپوتنیک وی به ایران ارسال شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2021
سومین محموله واکسن "اسپوتنیک وی" به ایران ارسال شد

نخست وزیر اسلواکی می نویسد: "روزانه صدها نفر جان خود را از دست می دهند اما برخی بزرگترین مشکل در اسلواکی را این می دادندد که ما به خود اجازه دادیم دو میلیون دوز واکسن موثر برای مردم اسلواکی را تهیه کنیم  زیرا این واکسن از روسیه است. این جدی است ؟ آیا ما آنقدر  دور رفته ایم که اصلاً به سلامتی و زندگی مردم اهمیت ندهیم؟ آیا ما واقعاً می خواهیم از واکسیناسیون مردم با واکسنی که به آن اعتماد دارند جلوگیری کنیم؟"

به این ترتیب ماتوویچ به طور غیرحضوری با چاپوتووا، رئیس جمهور که قبلاً از استفاده واکسن روسی در اسلواکی انتقاد کرده بود،  مجادله کرده است . وی با اشاره به اینکه این واکسن هنوز مراحل صدور مجوز لازم در اتحادیه اروپا را طی نکرده ، پیشنهاد کرد که درخواست ثبت اسپوتنیک وی  در نهاد تنظیم کننده پزشکی اتحادیه اروپا صورت بگیرد.

اسلواکی اولین محموله واکسن روسی  اسپوتنیک وی  را 1 مارس دریافت کرد. انتظار می رود اولین میلیون دوز از این واکسن طی ماه های مارس و آوریل تحویل داده شود. واکسیناسیون در این کشور طی دو هفته آغاز می شود.

واکسن سن «اسپوتنیک وی» ساخت موسسه میکروبیولوژی و اپیدیمیلوژی گامالیا نخستین واکسن ثبت‌شده در جهان است. این واکسن در حال حاضر به طور گسترده در روسیه و ده‌ها کشور دیگر استفاده می‌شود. دومین واکسن روسی «اپی‌واک‌کرونا» نام دارد و ساخت مرکز تحقیقاتی وکتور است که استفاده گسترده از آن در آیندۀ نزدیک برنامه‌ریزی شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала