رئیس جمهور ایران: تحریم ها علیه تهران باید برداشته شود

© AP Photo / Vahid Salemiرئیس جمهور ایران: تحریم ها علیه تهران باید برداشته شود
رئیس جمهور ایران: تحریم ها علیه تهران باید برداشته شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2021
اشتراک
حسن روحانی رئیس جمهور ایران با تاکید بر اینکه تحریم باید برداشته شود و این حق مردم است، تصریح کرد: اگر یکساعت در برداشتن تحریم تعلل کنیم و امروز و فردا کنیم، حقوق مردم را پایمال کرده ایم و مهمترین حقوق عامه این است که تحریم از روی دوششان برداشته شود و همه باید برای این هدف تلاش کنیم.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور ایران اظهار داشت: قانون اساسی به صراحت می گوید جز در مواردی که به صراحت، اجرا به مقام معظم رهبری واگذار شده، تمام اجرا برعهده دولت است و هیچکس حق ندارد در اجرا مداخله کند.

انتشار جزئیات توافق  تل آویو با آمریکا درباره برجام در رسانه های اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2021
انتشار جزئیات توافق تل آویو با آمریکا درباره برجام در رسانه های اسرائیل

رئیس جمهور ایران  گفت: در شرایط فعلی لحن دولت جدید آمریکا مقداری تغییر کرده و اعتراف می‌کند که اقدامات دولت قبلی غلط و اشتباه بوده است اما در زمینه برداشتن تحریم که مساله اصلی است هنوز قدم جدیدی از طرف دولت جدید آمریکا برداشته نشده است.

دکتر روحانی با بیان اینکه برداشتن تحریم و اجرای کامل برجام هم آسان و هم خیلی مشکل است، اظهار داشت: ‌اگر اراده جدی در طرفین مخصوصا آمریکا وجود داشته باشد و آنها به همه تعهدات خود عمل کرده و تحریم‌ها را بردارند ایران نیز بلافاصله به تعهدات خود باز خواهد گشت و در زمان کوتاهی می‌توان این مشکل را برطرف کرد اما اگر قرار باشد وسواس خناس که به جان ترامپ افتادند و او را در صحنه سیاسی، داخلی و بین‌المللی بی آبرو کردند و مشخصا صهیونیست‌ها او را به این دام انداختند، باز هم فعال شوند رسیدن به نتیجه دشوار خواهد بود.

رئیس جمهور ایران گفت: صهیونیست‌ها ترامپ را اغفال کرده و در مسیر غلط بردند و اگر دولت فعلی آمریکا قبول دارد که او اشتباه کرده است بایستی آن را صراحتا اعلام کرده و هر چه سریع‌تر به دنبال جبران باشد.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: تاکید ما به اروپایی‌ها این است که بایستی برجام را حفظ کنیم و البته این کار با سخنرانی و شعار شدنی نیست و لازم است اقدام عملی انجام گیرد.

رئیس جمهور ایران تصریح کرد: اگر دولت در این زمینه اصرار دارد نباید غلط تعبیر شود که به بیرون چشم دوخته است، حق داریم که از طرف مقابل خود، حقوق مردم را مطالبه کرده و آن را برگردانیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برجام یکی از مهم‌ترین توافق‌های سیاسی تاریخ ایران است، گفت: به واسطه این توافق اقداماتی را که برای ایران هزینه‌دار بود، حذف کردیم و در روزهای اخیر نیز نشان دادیم که اگر اراده کنیم در طول یک هفته می‌توانیم تمام تولیدات هسته‌ای خود را انجام دهیم.

دکتر روحانی تصریح کرد: دولت به این تعهد خود که هم سانتریفیوژها بچرخد و هم چرخ اقتصاد کشور، هر روز عمل کرده است و امروز اقتصاد ما بهتر از گذشته می‌چرخد و دهها هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در هر هفته به بهره‌برداری می‌رسد و از طرف دیگر سانتریفیوژها هم بهتر و با کیفیت بالایی می‌چرخند بنابراین هم می‌شود صنعت هسته‌ای رشد و پیشرفت کند و هم می‌توان به آن مشروعیت داده و فعالیت در این زمینه را بی‌هزینه کرد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: به سران اروپایی تاکید کرده‌ام که امروز ۱+۴ وظیفه سنگینی بر دوش دارد و باید بدانند که ما هستیم که برجام را در طول سه سال جنگ اقتصادی حفظ کردیم بنابراین بایستی آنها تحریم را متوقف و قانون را اجرا کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала