مسکو از شورای حکام آژانس خواست قطعنامه ضد ایرانی تصویب نکند

© Sputnik / Alexander Natruskinنماینده روسیه از نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در وین خبر داد
نماینده روسیه از نشست امروز کمیسیون مشترک برجام  در وین خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2021
اشتراک
میخائیل اولیانوف ، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین ، از شرکت کنندگان در جلسه شورای حکام آژانس انرژی هسته ای خواست با پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی مخالفت کنند.

به گزارش اسپوتنیک، اولیانوف در توییتر نوشت: "کشورهای عضو شورای حکام آژانس انرژی هسته ای آژانس بین المللی انرژی هسته ای در این جلسه با یک انتخاب جدی روبرو هستند: آنها می توانند یا سهم واقعی در تقویت رژیم منع گسترش سلاح های هسته ای و احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران داشته باشند یا می توانند تصمیم  بگیرند با آزمایش های سیاسی بسیار خطرناک مخالفت نکنند."

توافق بین تهران و آژانس مشکل برجام را حل می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2021
توافق بین تهران و آژانس مشکل برجام را حل می کند

این دیپلمات روس تأکید کرد: منظور من از "آزمایش های سیاسی بسیار خطرناک" تصویب قطعنامه ای احمقانه است که می تواند چشم اندازهای احیای برجام را در لحظه امکان تحقق این هدف تضعیف کند.

اولیانوف گفت: "توصیه ما: اگر آماده نیستید خود را با بحران احتمالی بین المللی همراهی کنید ، از انجام اقدامات عجولانه خودداری کنید."

طبق گزارش رسانه های غربی ، ایالات متحده آمریکا تهیه کننده  پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی بوده است.

تهران روز گذشته هشدار داد كه اگر این قطعنامه تصویب شود ، ممكن است در همکاری با آژانس بین المللی انرژی هسته ای تجدید نظر كند.

علی ربیعی سخنگوی دولت ایران خاطرنشان ساخت در صورت تصویب قطعنامه ضد ایرانی تهیه شده ، ایران اقدامات مقتضی را  اتخاذ کرده و ممکن است در همکاری با آژانس انرژی هسته ای بازنگری کند.

سخنگوی دولت ایران  گفت هر اقدامی که برخلاف انتظارات تهران باشد تأثیر منفی بر روند دیپلماتیک خواهد داشت و می تواند به سرعت روزنه فرصت را ببندد.

تهران از 23 فوریه اجرای پروتكل الحاقی  توافق نامه پادمان با آژانس انرژی هسته ای را كه به منظور بازرسی های گسترده و بازرسی های غافلگیرانه توسط آژانس انرژی هسته ای تأسیسات هسته ای ایران پیش بینی شده بود ، به حالت تعلیق درآورد. این گام به دلیل امتناع ایالات متحده از لغو تحریم های ضد ایرانی برداشته شد.

قبل از افتتاح جلسه شورای حکام آژانس انرژی هسته ای آژانس بین المللی انرژی هسته ای ، رافائل گروسی مدیر کل آژانس از تهران بازدید کرد و پس از رایزنی با طرف ایرانی اعلام کرد توانسته با ایران در مورد ادامه بازرسی از تأسیسات هسته ای ایران با تهران به توافق برسد.

با این حال ، بعداً ، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ، علی اکبر صالحی  گفت که برای مدت سه ماه آژانس انرژی هسته ای به اطلاعات از تأسیسات هسته ای دسترسی نخواهد داشت و اگر ایالات متحده تحریم های ضد ایرانی  را لغو نکند، اطلاعات مربوطه پس از پایان این دوره پاک خواهند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала