دو درصد دارایی، مالیات ثروتمندان آمریکا

© Fotolia / Robert Cicchetti آمریکا
 آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2021
اشتراک
آیا ثروتمندان آمریکا را مجبور به پرداخت مالیات بیشتر خواهند کرد؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «بلومبرگ»، طرح «دابد» (Dubbed) موسوم به «قانون مالیات فرا میلیونرها» (Ultra Millionaire Tax Act)  از سوی الیزابت وارن، سناتور ایالت ماساچوست و داوطلب شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از حزب دموکرات، به کنگره ارائه شد.

صد ثروتمند آمریکایی در صورت تصویب طرح موسوم به «دابد» که از سوی دموکرات ها ارائه شده است، ناگزیر به پرداخت حدود ۷۸ میلیارد دلار مالیات برای سال ۲۰۲۱ میلادی خواهند شد.

گاردین: ملکه الیزابت دوم، قانون را برای پنهان کردن ثروت شخصی اش تغییر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2021
گاردین: ملکه الیزابت دوم، قانون را برای پنهان کردن ثروت شخصی اش تغییر داد

مطابق با گزارش تارنمای نامبرده، به موجب این طرح و در صورت تصویب و قانونی شدن آن، از شهروندان آمریکایی که ثروت آنها بیش از ۵۰ میلیون دلار است خواسته می شود تا سالانه دو درصد از دارایی خود را بعنوان مالیات پرداخت کنند و چنانچه ثروت آنها به یک میلیارد دلار برسد؛ علاوه بر آن باید  مالیات اضافه (Surtax)  به میزان یک درصد دیگر پرداخت کنند.

درصورت تصویب چنین قانونی آنگاه، «جف بزوس» (Jeff Bezos) ثروتمندترین مرد جهان، حداقل باید پنج میلیاردو ۴۰۰ میلیون دلار از دارایی خود را بعنوان مالیات به دولت فدرال بپردازد و «الون ماسک» (Elon Musk)  نیز ناگزیر به پرداخت پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار مالیات خواهد شد.

چنانچه این طرح از سوی کنگره آمریکا تصویب شود، بیل گیتس نیز باید چهار میلیارد دلار و مارک زاکربرگ موسس شبکه اجتماعی فیس بوک نیز دو میلیاردو ۹۰۰ میلیون دلار باید از ثروت خود را بعنوان مالیات پرداخت کنند. در سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۰۰ ثروتمند آمریکایی در مجموع ۵۹۸ میلیارد دلار به دارایی های خود افزوده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала