اسرائیل و سه کشور عربی به دنبال تشکیل ائتلاف ضد ایرانی

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اسرائیل و سه کشور عربی به دنبال تشکیل ائتلاف ضد ایرانی
اسرائیل و سه کشور عربی به دنبال تشکیل ائتلاف ضد ایرانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2021
اشتراک
اسرائیل ، عربستان سعودی، امارات و بحرین در خصوص تغییر سیاست های آمریکا در قبال ایران نگران هستند.

به گزارش اسپوتنیک، یک مقام آگاه اسراییلی در گفتگو با روزنامه "جروزالم پست" بیان داشت که تشکیل ائتلاف ضد ایرانی با حضور اسراییل و ۳ کشور عربستان، امارات و بحرین در دستور کار رایزنی های دولت تل آویو قرار دارد.

به گفته وی ین موضوع به طور غیررسمی در حال بحث و بررسی است. چون هر ۴ کشور متحدان نزدیک آمریکا در منطقه بوده و ایران را بزرگ ترین تهدید و دشمن خود می دانند و پس از روی کار آمدن دولت "جو بایدن" در آمریکا نگران تغییر سیاست کاخ سفید و بازگشت احتمالی واشنگتن به برجام هستند.

این روزنامه نوشت که خبر رایزنی اسراییل با ۳ کشور عربی به منظور تشکیل ائتلاف ضد ایرانی در پی نگارش مقاله "ران لودر" رییس کنگره جهانی یهود در روزنامه انگلیسی زبان سعودی "عرب نیوز" درباره تشکیل یک ناتوی خاورمیانه ای برضد ایران است.

Израильский премьер-министр Биньямин Нетаньяху  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2021
گزارش و تحلیل
اسرائیل چاره ای جز تسلیم شدن در برابر برجام ندارد

لودر در مقاله خود نوشت که طبق تماس های او با کشورهای عربی، این کشورها اسرائیل را تنها متحد قابل اعتماد علیه ایران و بالعکس می دانند و در ادامه ذکر کرد: "آنها (عرب ها) نگران ناتوانی کشورهای غربی از متوقف کردن برنامه هسته ای ایران و از سرگيري غني سازي اورانيوم در ايران و محدود کردن دسترسي بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي به سايت هاي هسته اي ایران هستند."

وی در مقاله خود خاطر نشان کرد: "با تهدیدات فوری ناشی از ایران و ضعف جهانی که در حال مبارزه با همه گیری ویروس کروناست، به نظر می رسد که تنها مسیر قابل اتکای پیش روی اسراییل و ۳ کشور عربی، اتکا و اعتماد آنها به یکدیگر است... اسرائیلی ها و اعراب باید از فرصت استفاده كنند و برای نجات خاورمیانه از فاجعه افراط گرایی و هسته ای شدن با هم كار كنند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала