فوربس: نیروی هوایی آمریکا شکست برنامه اف-۳۵ را پذیرفته است

© Photo / Pixabay / Skeezeفوربس: نیروی هوایی آمریکا شکست برنامه اف-۳۵ را پذیرفته است
فوربس: نیروی هوایی آمریکا شکست برنامه اف-۳۵ را پذیرفته است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2021
اشتراک
مجله آمریکایی اعلام کرد که نیروی هوایی آمریکا به شکست برنامه تولید جنگنده‌ های "اف ـ ۳۵" به عنوان جایگزین جنگنده‌ های "اف ـ ۱۶" اعتراف کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، مجله آمریکایی فوربس گزارش داد که نیروی هوایی ایالات متحده شکست برنامه جنگنده اف-۳۵ که برای یک دهه تنها تلاش برای جایگزینی جنگنده اصلی آمریکایی اف-۱۶ بود را پذیرفته است.

نقاط ضعف جنگنده های آمریکایی از دید نشنال اینترست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2021
نقاط ضعف جنگنده های آمریکایی از دید نشنال اینترست

این مجله نوشت: طراحی جنگنده "اف-۳۵" با توجه به افزایش رقابت، به طور قابل توجهی پیچیده است که این مساله باعث کند شدن توسعه، افزایش هزینه ‌ها و کاهش اعتماد به پروژه آن شده است.

فوربس همچنین تأکید کرد که فرماندهان نیروی هوایی آمریکا باید این واقعیت را بپذیرند که نمی ‌توانند هواپیماهای اف-۱۶ را که آزمایش شده بودند، با همان تعداد اف-۳۵ جایگزین کنند.

اظهارات مقامات نیروی هوایی ایالات متحده درباره لزوم ساخت جنگنده ‌های سبک جدید، پذیرفتن ضمنی عدم موفقیت برنامه اف-۳۵ است.

بر اساس گزارش فوربس، نیروی هوایی آمریکا حتی اگر اقدام به انجام چنین کاری بکند، احتمال داده می ‌شود که سناریوی اف-۳۵ بار دیگر تکرار شود و جنگنده جدیدی نمی ‌تواند جایگزین اف-۱۶ شود؛ چراکه بار دیگر هزینه زیادی را به همراه خواهد داشت و مانند اف-۳۵ غیرقابل اعتماد و متوسط خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала