ایران دست داشتن در حمله به کشتی اسرائیلی را رد کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایران دست داشتن در حمله به کشتی اسرائیلی را رد کرد
ایران دست داشتن در حمله به کشتی اسرائیلی را رد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2021
اشتراک
وزارت خارجه ایران اتهام مقامات اسرائل مبنی بر دست داشتن تهران درحمله به کشتی اسرائیلی را شدیدا رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه ایران اتهامات دخالت تهران در حمله به کشتی اسرائیلی در خلیج عمان را که توسط بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل ابراز شده بود، به طور جدی رد می کند. این موضوع در نشست خبری روز دوشنبه توسط نماینده رسمی وزارت امور خارجه ایران، سعید خطیب زاده اعلام شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه اتهام زنی و تهدید علیه ایران جواب نمی‌دهد، گفت: " اقدام مثبت را با اقدام مثبت پاسخ می‌دهیم و اگر عمل متفاوت مشاهده کنیم، پاسخ متناسب خواهیم داد."

وی درباره سخنان اخیر نتانیاهو مبنی بر عدم اجازه دادن به ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای گفت: " وسواس بیمارگونه نخست‌وزیر رژیم صیهونیستی مسئله جدیدی نیست ولی حاکی از آشفتگی جدید در سرزمین‌های اشغالی است که حاصل رفتارهای ماجراجویانه این رژیم است. "

خطیب ‌زاده همچنین تاکید کرد: " ایران به دقت شرایط را رصد کرده و این فرافکنی‌ها به درد نخست ‌وزیر فاسد رژیم صهیونیستی می‌خورد. در دکترین ایران سلاح هسته‌ای جایی ندارد ولی دنیای غرب چشم خود را بر صدها سلاح اتمی اسرائیل بسته است. "

خطیب زاده در بخش دیگری از نشت خبری خود  خاطرنشان کرد: " خلیج فارس و دریای عمان حوزه امنیتی بلافصل ما است و اجازه هراس‌افکنی را به آنها نمی‌دهیم. نتانیاهو دچار بیماری هراس‌ گونه‌ای درباره ایران است و فکر می‌کند مسیر مشکلات داخلی‌شان همین فرافکنی است. در مسیر امینت ملی، اسرائیل می‌داند پاسخ ایران دقیق و فنی است."

وی درباره اتهام زنی اسرائیل درباره دست داشتن ایران در انفجار کشتی اسراییلی در روز پنج‌شنبه گفت: "این اتهام‌زنی از سوی رژیم اشغالگر قدس است. ما نه تنها این اتهام‌زنی را قویا رد می‌کنیم و اقدامات چند ماه اخیر اسرائیل در حوزه پیرامونی خود رد کرده و به دقت آنها را رصد می‌کنیم. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала