هشدار وزیر امور خارجه ایران به اروپا و آمریکا

© AP Photo / Ebrahim Norooziهشدار وزیر خارجه ایران به اروپا و آمریکا درباره رفتار غلط در شورای حکام
هشدار وزیر خارجه ایران به اروپا و آمریکا درباره رفتار غلط در شورای حکام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد که پیگیری قطعنامه علیه ایران در شورای حکام باعث به هم ریختگی شرایط کنونی می ‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خانه ملت، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست روز دوشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش برای صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس گفت: اروپایی ‌ها حرکت غلطی را با حمایت از آمریکا در شورای حکام شروع کرده اند، فکر می‌کنیم این حرکت باعث بهم ریخته شدن شرایط خواهد شد.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2021
توضیحات کمالوندی درباره ابهامات تفاهم سازمان انرژی اتمی ایران با آژانس

ظریف تاکید کرد: بهم ریختگی شرایط کنونی را از طریق سفیر ایران در وین به همه اعضای شورای حکام شرایط توضیح داده‌ایم، امیدواریم عقل غلبه کند و اگر چنین نشود راهکارهایی داریم.

رسانه‌های غربی خبر داده‌اند آمریکا درصدد است قطعنامه‌ای ضدایرانی در نشست پیش روی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران ارائه کند.

این در حالی است که روز گذشته علی اکبر صالحی گفت: در صورتی که شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به اقدام ایران مبنی بر توقف پروتکل الحاقی قطعنامه‌ای را علیه کشورمان صادر کنند، ایران واکنش مناسبی را خواهد داشت و در این راستا نامه‌ای هم ارسال شده است.

گروسی در سفر هفته قبل به ایران با سازمان انرژی اتمی توافقی داشت مبنی بر اینکه آژانس به مدت سه ماه به اسناد دوربین‌های نصب شده در تاسیسات ایران دسترسی نخواهد داشت در صورتی که در این مدت تحریم‌ها لغو شود دسترسی بازرسان به این تصاویر فراهم می‌شود و درصورتی که این اتفاق نیفتد تصاویر برای همیشه حذف خواهند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала