جودو ایران رفع تعلیق شد

© REUTERS / Issei Katoجودو ایران رفع تعلیق شد
جودو ایران رفع تعلیق شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2021
اشتراک
دادگاه حکمیت ورزش رای رفع تعلیق جودو ایران را صادر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، جودو ایران با رأی ناجوانمردانه فدراسیون جهانی جودو ۵۲۹ روز را در وضعیت تعلیق سپری کرد.

پس از پایان رقابتهای جهانی فدراسیون جهانی جودو نوشت: براساس اتفاقاتی که در رقابت‌های جام جهانی توکیو رخ داد فدراسیون بین المللی جودو تصمیم به مقابله با فدراسیون ایران گرفت و آن را از تمامی مسابقات تعلیق کرد. فدراسیون بین المللی جودو به دلیل اتفاقاتی که در تاریخ ۲۸ آگوست ۲۰۱۹ در آخرین رقابت‌های توکیو برای جودوکار وزن ۸۱- کیلوگرم ایران (سعید ملایی) در رقابت با جودوکار رژیم اشغالگر قدس رخ داد، چنین تصمیمی را اتخاذ کرد.

جلسه رسیدگی به شکایت فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران از فدراسیون جهانی، بر اساس رأیی که کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو صادر کرده بود، ۲۶ شهریور ماه تشکیل و پس از ۹ ساعت برر سی دفاعیات و ادله طرفین هیئت داوران ۳۰ روز به رؤسای فدراسیون جهانی جودو و ایران فرصت داد تا بتوانند به توافق و تفاهم برسند.

تعلیق فعالیت های جودو ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.09.2019
تعلیق فعالیت های جودو ایران

پس از آنکه در مهلت تعیین شده بین دو فدراسیون توافقی حاصل نشد، دادگاه حکمیت ورزش با ارسال ایمیلی اعلام کرد که بعد از بررسی پرونده ۲۹ ژانویه رأی نهایی را صادر می‌کند که این کار صورت نگرفت و زمان ۲۶ فوریه برای آن اعلام شد که بازهم تا ۱۲ اسفندماه به تعویق افتاد.

در نهایت دادگاه حکمیت ورزش دوشنبه ۱۱ اسفندماه با ارسال نامه‌ای به تهران رأی به نفع ایران صادر کرد تا در نهایت تعلیق جودو ایران برداشته و پرونده شکایت ایران از فدراسیون جهانی بسته شود. با این رأی از این پس جودوکاران ایران می‌توانند در همه میادین رسمی حضور داشته باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала