تصویب قطعنامه در شورای حکام، تهدید کننده فضای موجود برای دیپلماسی است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تصویب قطعنامه در شورای حکام، تهدید کننده فضای موجود برای دیپلماسی است
تصویب قطعنامه در شورای حکام، تهدید کننده فضای موجود برای دیپلماسی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2021
اشتراک
چهارمین دور رایزنی‌ های سیاسی ایران و اتریش روز دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ به صورت مجازی با حضور معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران و قائم مقام وزارت امور اروپایی و بین الملل اتریش برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، در این نشست طرفین ضمن تاکید بر مناسبات تاریخی و دوستانه دو کشور، آخرین تحولات مربوط به برجام را به تفصیل مورد بررسی قرار دادند.

ایران: اگر آمریکا می‌خواهد جایی در برجام داشته باشد، باید تحریم‌ها را به طور موثر بردارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2021
ایران: اگر آمریکا می‌خواهد جایی در برجام داشته باشد، باید تحریم‌ها را به طور موثر بردارد

در این نشست سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران، لغو کامل تحریم های غیر قانونی و ظالمانه را شرط اساسی بازگشت کامل جمهوری اسلامی ایران به اجرای تعهدات برجامی دانست.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران، ضمن انتقاد شدید از عدم اقدام موثر طرف های اروپایی در زمینه اجرای تعهداتشان، هرگونه تلاش برای تصویب قطعنامه در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را غیرسازنده و تهدید کننده فضای ایجاد شده برای دیپلماسی، بویژه بعد از توافق اخیر ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی ارزیابی کرد.

پیتر لااونسکی قائم مقام وزارت امور خارجه اتریش نیز با یادآوری مواضع کشورش در حمایت از برجام، از توافق اخیر در جریان سفر گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران استقبال و آن را فرصتی برای دیپلماسی خواند.

لااونسکی آمادگی اتریش را برای هرگونه کمک به تقویت دیپلماسی در این مسیر اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала