وزارت خارجه ایران: آتش بس بین هند و پاکستان گامی به سوی صلح است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / وزارت خارجه ایران: آتش بس بین هند و پاکستان گامی به سوی صلح است
وزارت خارجه ایران: آتش بس بین هند و پاکستان گامی به سوی صلح است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2021
اشتراک
وزارت امور خارجه ایران آتش بس بین دو کشور هند و پاکستان را گامی مهم در جهت احقاق صلح خواند.

به گزارش اسپوتنیک، روز یکشنبه سعید خطیب زاده سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه ایران، بیان داشت: تهران توافقات آتش بس بین هند و پاکستان را گامی مهم در جهت صلح و ثبات می داند.

سفیر ایران به دلیل اظهارات تهران درباره عراق به وزارت خارجه ترکیه احضار شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2021
سفیر ایران به دلیل اظهارات تهران درباره عراق به وزارت خارجه ترکیه احضار شد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، از بیانیه مشترک هند و پاکستان در مورد پایبندی دقیق به آتش بس بین دو کشور در امتداد خط کنترل [کشمیر] استقبال کرد.

به گفته خطیب زاده، این بیانیه گامی مهم در جهت دستیابی به صلح و ثبات بیشتر در جنوب آسیا است.

علاوه بر این، وی ابراز امیدواری کرد که دو کشور بتوانند [در آینده] گام های جدیدی برای دستیابی به صلح، ثبات و رفاه در منطقه بردارند.

در شب ۲۵ فوریه، توافق نامه آتش بس در امتداد خط کنترل کشمیر به اجرا درآمد. دستیابی به این توافق ها نتیجه اولین تماس طی مدت طولانی بین ارتش هند و پاکستان بود که در چارچوب تنش های فزاینده در مرزهای دو کشور صورت گرفت که در چند سال گذشته به حداکثر رسیده بود.

طبق گفته دولت هند، سال گذشته ۵۱۳۳ مورد نقض آتش بس در خط کنترل رخ داده است که منجر به کشته شدن ۴۶ سرباز و غیرنظامی هندی شده است. تا تاریخ ۲۸ ژانویه ۲۰۲۱، ۲۹۹ مورد تخلف ثبت شده است.

کشمیر از سال ۱۹۴۷ مورد اختلاف بین هند و پاکستان بوده است، زمانی که هند انگلیس پس از استقلال، از نظر مذهبی به دو ایالت تقسیم شد. در حال حاضر، این منطقه هیچ مرز دولتی ندارد، قلمرو آن توسط یک خط کنترل تقسیم شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала