لاوروف: آینده شورای اروپا به توانایی آن در حفظ استقلال بستگی دارد

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه برای شورای اروپا "وحدت، ثبات و ثبات در دستیابی به اهداف تعیین شده در منشور خود به سود همه اروپاییان" آرزو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، در پیامی به دبیرکل شورای اروپا ماریا پیچینوویچ-بوریک به مناسبت ۲۵ امین سالگرد ورود فدراسیون روسیه به این سازمان بیان داشت: آینده شورای اروپا به این بستگی دارد که آیا بتواند استقلال خود را حفظ کند و در چارچوب رویکردهای بلوک عمل نکند.

انتقاد لاوروف از حملات اخیر ارتش آمریکا در سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2021
انتقاد لاوروف از حملات اخیر ارتش آمریکا در سوریه

لاوروف افزود: تجربه سالهای اخیر نشان می دهد که جلوگیری از تبدیل شدن مجلس شورا به عرصه تسویه حساب ها چقدر مهم است. از تحمیل اسناد غیر توافقی خودداری کنید. در تلاش برای فعالیت دادگاه حقوق بشر اروپا بدون تعصب سیاسی و عقیدتی فعالیت کنید.

وزیر خخارجه همچنین خاطرنشان کرد، که در زمینه مبارزه با همه گیری کرونا، توانایی سازمان به ویژه در متحد کردن تلاش های کشورها در زمینه بهداشت و به اشتراک گذاری یکی از بهترین روش ها است.

وی گفت: هیچ محاسبات ژئوپلیتیکی یا اقتصادی نباید بالاتر از منافع حفاظت از سلامت شهروندان خود باشد.

لاوروف تأکید کرد: اقتدار شورای اروپا به دلیل عدم واکنش به نمونه هایی از نقض حقوق بشر از جمله تبعیض جمعیت روس و روسی زبان در اوکراین و کشورهای بالتیک، در حال تزلزل است.

رئیس وزارت امور خارجه روسیه افزود: این سازمان كه در ویرانه های جنگ جهانی دوم ظهور كرد، نباید بی تفاوت به مظاهر تجدیدنظر طلبی تاریخی و اعتلای همدستان نازی نگاه كند.

لاوروف همچنین سالگرد پیچینوویچ-بوریک را تبریک گفت و برای اتحادیه اروپا "وحدت، ثبات و همبستگی در دستیابی به اهداف تعیین شده در منشور خود به نفع همه اروپاییان" آرزو کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала