ابراز ناامیدی آمریکا در پی امتناع ایران از مذاکرات مستقیم

CC BY 2.0 / Bundesministerium für Europa, Integration und Äusseres / Bundesministerium für Europa, Integration und Äusseresابراز ناامیدی آمریکا از امتناع ایران برای حضور در نشست غیررسمی
ابراز ناامیدی آمریکا از امتناع ایران برای حضور در نشست غیررسمی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2021
اشتراک
آمریکا قصد دارد بعد از امتناع ایران برای حضور در یک نشست غیررسمی، درباره اقدامات بعدی با شرکا در قالب 1 + 5 بحث و گفتگو کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل فایننشال تایمز، نماینده کاخ سفید اعلام نمود که کاخ سفید با ابراز ناامیدی در رابطه با امتناع ایران از یک نشست غیررسمی، قصد دارد درباره اقدامات بعدی با شرکا در قالب 1 + 5 بحث و گفتگو کند.

کاخ سفید: کاری برای رفع تحریم های ضد ایرانی نکرده ایم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2021
کاخ سفید: کاری برای رفع تحریم های ضد ایرانی نکرده ایم

در مقاله منتشر شده در این نشریه امده است که ایالات متحده آمریکا "برای دستیابی به بازگشت متقابل به پیروی از تعهدات (برجام)" آماده بازگشت به دیپلماسی سازنده است.

این نماینده کاخ سفید در ادامه به این نشریه گفت: "ما با شرکای 1 + 5 خود بهترین راه پیش رو را بحث خواهیم کرد."

وال استریت ژورنال به نقل از دو دیپلمات ارشد غربی روز یکشنبه گزارش داد که ایران پیشنهاد اتحادیه اروپا و آمریکا برای مذاکره در مورد توافق هسته ای به طور مستقیم در هفته های آینده را رد کرده است. کمیسیون اروپا قبلاً تأیید کرد که دیپلماسی اروپا در تلاش است تا جلسه غیررسمی شرکت کنندگان در برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته ای ایران با نمایندگان ایالات متحده را برگزار کند.

پیش از این، کمیسیون اروپا پیشتر تأیید کرده بود که دیپلماسی اروپا در تلاش است تا جلسه‌ای غیررسمی با حضور اعضای برنامه جامع اقدام مشترک برنامه هسته‌ای ایران و نمایندگان ایالات متحده تشکیل دهد. ایالات متحده نیز اعلام کرده بود که در مذاکراتی که اتحادیه اروپا امیدوار است در روزهای آینده میزبان آن باشد، شرکت خواهد کرد. با این حال، واشنگتن پیش از انجام مذاکرات رو در رو با ایران، از کاهش تحریم‌ها خودداری کرده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала