گزارشگر سازمان ملل خواستار تحریم ولیعهد عربستان شد

© Sputnik / Aleksey Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر گزارشگر سازمان ملل خواستار تحریم ولیعهد عربستان شد
گزارشگر سازمان ملل خواستار تحریم ولیعهد عربستان شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2021
اشتراک
گزارشگر ویژه سازمان ملل در پی افشای نقش محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد خواستار تحریم محمد بن سلمان شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازالعالم، اگنس کالامارد، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدام‌های خارج از چارچوب قضایی و عجولانه و خودسرانه، از ایالات متحده خواست تا دارایی‌‌های شخصی و فعالیت‌های بین‌المللی «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی را تحت تحریم قرار دهد.

ریاض با نتیجه گیری سازمان اطلاعات آمریكا در مورد قتل خاشقچی موافق نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2021
ریاض با نتیجه گیری سازمان اطلاعات آمریكا در مورد قتل خاشقچی موافق نیست

کالامارد تاکید کرد، واشنگتن نباید در برابر شکایت‌های قضایی به محمد بن سلمان مصونیت بدهد.

وی همچنین از دولت عربستان سعودی خواست تا سرنوشت جسد «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول را فاش کند.

این درخواست گزارشگر ویژه سازمان ملل در پی انتشار گزارش قتل خاشقجی توسط آمریکا و اثبات همدستی محمد بن سلمان در این جنایت مطرح شده است.

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز جمعه در گزارشی درباره ترور جمال خاشقجی اعلام کرد که محمد بن سلمان با «ربودن» یا «قتل» جمال خاشقجی در استانبول موافقت کرده بود.

خاشقجی در اکتبر 2018 پس از ورود به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه ناپدید شد. ریاض که در ابتدا نسبت به ناپدید شدن خاشقجی اظهار بی اطلاعی می‌کرد، تصدیق کرد که این روزنامه نگار در داخل کنسولگری به قتل رسیده است.

خاشقچی، روزنامه‌نگار، مقاله‌نویس و نویسندهٔ اهل کشور عربستان سعودی بود. وی همچنین مدیر و سردبیر ارشد شبکهٔ خبری العرب و از منتقدان نحوه حکمرانی در عربستان بود او علاوه بر این در روزنامه واشینگتن پست مطلب می‌نوشت. جمال خاشقچی در سال ۲۰۱۷ از عربستان سعودی گریخته و خود را از کشورش تبعید نمود.  او از منتقدان شدید ولیعهد عربستان، محمد بن سلمان، و پادشاه کشور، سلمان بن عبدالعزیز آل سعود بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала