ناتو سامانه روسی "پانتسیر" را ابزاری ایده آل برای مقابله با پهپادها نامید

© Sputnik / Kirill Kallinikovناتو سامانه روسی "پانتسیر" را ابزاری ایده آل برای مقابله با پهپادها نامید
ناتو سامانه روسی پانتسیر را ابزاری ایده آل برای مقابله با پهپادها نامید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2021
اشتراک
مرکز متحده تجارب پیشرفته نیروی هوایی ناتو (JAPCC) سامانه های موشکی ـ توپخانه ای دفاع هوایی "پانتسیرـ اس" روسیه را ابزاری ایده آل برای مبارزه با هواپیماهای بدون سرنشین نظامی می داند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب در گزارش JAPCC اعلام شده است.

سامانه پانتسیر یکی از مهمترین اهداف صادرات تجهیزات نظامی روسیه است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2021
سامانه پانتسیر یکی از مهمترین اهداف صادرات تجهیزات نظامی روسیه است

خاطرنشان می شود که  "پانتسیرـ اس" برای مبارزه با طیف وسیعی از هواپیماهای بدون سرنشین نظامی کوچک و تاکتیکی (پهپادها) "ایده آل" است و همچنین امکان می دهد فاصله موجود در واحدهای پدافند هوایی  بین سیستم های ویژه برای مقابله با پهپادهای بزرگ و سامانه های مخصوص مبارزه با پهپادهای بسیار کوچک رفع شود.

در این گزارش همچنین گفته می شود "پانتسیر" و سامانه های ضد  پهپادی مشابه  که همراه با سایر سیستم های رزمی دیگر به کار گرفته می شوند، "تهدیدی رو به رشد برای نیروهای دوست در میدان نبرد بوده و باید قبل از ورود به صحنه عملیات جنگی خنثی شوند."

در این گزارش ناتو توجه ویژه ترکیه به از بین بردن فقط یک سامانه پانتسیر فعال ارتش سوریه در ادلب در چارچوی عملیات موسوم به "سپر بهار" خاطرنشان می شود.

گفته می شود: "نظامیان ترکیه تخریب این اهداف بسیار ثمربخش را  به عنوان نتیجه بسیار مهم برای دستیابی به اهداف کل عملیات ارزیابی کردند".

یک منبع نظامی-دیپلماتیک روس ضمن تفسیر گزارش مرکز متحده تجارب پیشرفته نیروی هوایی ناتو گفت  کارشناسان روس نیز کارآیی سامانه های موشکی ـ توپخانه ای دفاع هوایی "پانتسیرـ اس" روسیه را  که دفاع هوایی از پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه را تامین می کنند، عالی می دانند.

این منبع گفت: "اکثریت قریب به اتفاق اهداف هوایی که پانتسیر در حمیمیم آنها را رصد کرده با شلیک همان اولین موشک مورد اصابت قرار گرفته است."

در پایان ژانویه ، روزنامه انگلیسی تایمز با استناد به منابع خود گزارش داد كه ایالات متحده یک سامانه دفاع هوایی "پانتسیرـ اس" در لیبی را كه متعلق به ارتش ملی لیبی بوده ، سرقت کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала