تحمیل هژمونی آمریکا بر عراق و سوریه

© Photo / SANAتحمیل هژمونی آمریکا بر عراق و سوریه
تحمیل هژمونی آمریکا بر عراق و سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2021
اشتراک
کاظمی قمی: آمریکا می‌کوشد هژمونی خود را بر دولت‌های بغداد و دمشق حاکم کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، حسن کاظمی قمی، سفیر سابق ایران دربغداد با اشاره به حمله جنگنده‌های آمریکایی به منطقه بوکمال در مرز مشترک عراق و سوریه اظهار داشت که آمریکا می‌کوشد هژمونی خود را بر دولت‌های بغداد - دمشق حاکم کند و این یکی از اهدافی است که واشنکتن از همان ابتداء دنبال آن بود.

وی در ادامه گفت:« پنتاگون، رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا این بمباران را به نوعی با حمله اخیر علیه پایگاه آمریکایی‌ها در اقلیم کردستان عراق مرتبط کرده‌اند. آنان حمله هوایی به منطقه مرزی بوکمال  را در راستای تلافی حمله به پایگاهشان در اقلیم کردستان عراق می‌دانند. واشنگتن با انجام این حمله می‌خواهند بگوید ما مراقب هستیم، چه کسانی علیه منافع آمریکا اقدام می‌کنند و ما هم پاسخ مناسب را به آنان می‌دهیم.

شمخانی: حملات هوایی آمریکا در سوریه منجر به تشویق تروریسم در منطقه می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2021
شمخانی: حملات هوایی آمریکا در سوریه منجر به تشویق تروریسم در منطقه می شود

نقطه‌ای که جنگنده‌های آمریکایی آن را هدف قرار داده‌اند، در مرز عراق و سوریه قرار دارد و خسارت‌هایی که به مجموعه عراق وارد شده‌ است،  این ادعا را رد می‌کند. در حقیقت،  مواضعی که عراقی داشتند، عکس آنچیزی است که آمریکایی‌ها مدعی آن هستند.

آمریکا به خوبی می‌داند که منطقه مرزی بوکمال نقطه تعاملات، همکاری‌ها و رفت و آمد عراق با سوریه است. از همین نقطه مرزی یک نوع همکاری‌های اقتصادی انجام می‌شود. آمریکایی‌ها همواره به دنبال آنند که اینگونه مناطق مرزی را در کنترل خود داشته باشند.  هدف از این کنترل آن است که عراق، سوریه را تحت فشار قرار دهند و از این طریق بتوانند جلوی همکاری‌های بین دو کشور را بگیرند. آمریکا می‌کوشد هژمونی خود را بر دولت‌های بغداد - دمشق حاکم کند و این یکی از اهدافی است که واشنکتن از همان ابتداء دنبال آن بود.

واشنگتن  تعدادی از داعشی‌هایی که دستگیر شده بودند و اختیار نیروهای کرد مخالف دولت دمشق « قسد»  بودند، آنان را به پایگاه التنف منتقل کرد تا در عملیات‌های آینده از این داعشی‌ها استفاده کنند  یا در آن بزنگاهی که کار داعش تمام بود، همین آمریکایی‌ها بودند که رهبران، فرماندهان نظامی و اطلاعاتی داعش را از تنور جنگ بیرون کشیدند  و آنان را به لیبی، افغانستان و یمن منتقل کردند.

اگر واشنگتن به مصوبه پارلمان عراق مبنی بر عقب‌نشینی نظامیان آمریکایی از این کشور توجهی نکنند،  حتما با مقاومت مردمی روبرو خواهند شد، در این صورت مجبور است،  نیروهای خود را از عراق بیرون ببرد. همانطوری که در سال 2010 مجبور شد 160 هزار نظامی خود را از عراق خارج کنند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала