اخطار بایدن به ایران پس از حملات هوایی آمریکا به سوریه

© REUTERS / Kevin Lamarqueاخطار بایدن به ایران پس از حمله هوایی آمریکا به سوریه
اخطار بایدن به ایران پس از حمله هوایی آمریکا  به سوریه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2021
اشتراک
جو بایدن ، رئیس جمهور آمریكا به ایران توصیه كرد پس از حمله نیروهای ایالات متحده به سوریه ""مراقب و محتاط" باشد.

به گزارش اسپوتنیک، بایدن در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره علامت و سیگنالی که می خواهد به تهران بفرستد، گفت: "شما نمی توانید بدون مجازات عمل کنید. <...> مراقب و محتاط  باشید."

کاخ سفید حملات هوایی به سوریه را قانونی خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2021
کاخ سفید حملات هوایی به سوریه را قانونی خواند

شب گذشته پنتاگون اعلام کرد که ایالات متحده به چندین تاسیسات در مرز سوریه و عراق که گروه های شبه نظامی طرفدار ایران "کتائب حزب الله" و "کتایب سید الشهدا" در آنجا مستقر بودند، حمله کرده است. به ادعای وزارت دفاع آمریکا، این پاسخی به حملات اخیر به نیروهای آمریکایی و ائتلاف در عراق بوده است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریكا اعلام کرده است ایالات متحده با تكیه به اطلاعات دریافتی از طرف عراقی به سوریه حمله كرده اما با این حال، وزارت دفاع عراق اظهارات این مقام آمریکایی را در مورد تبادل اطلاعات رد کرده است.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حملات نیروهای آمریکایی به مناطقی در شرق سوریه را محکوم کرد. وی این اقدام دولت جدید امریکا را تجاوز آشکار به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و نقض قوانین حقوق بین الملل دانست که منجر به تشدید درگیری‌های نظامی و بی ثباتی بیشتر منطقه خواهد شد.

همچنین کنستانتین کوساچف ، رئیس کمیته بین المللی شورای فدراسیون ، مجلس علیای پارلمان روسیه روز جمعه به خبرنگاران اعلام کرد تجاوز نظامی ایالات متحده به سوریه منجر به افزایش تنش در منطقه و ایجاد اختلال در روند عادی سازی تعامل واشنگتن و ایران در چارچوب توافق هسته ای برجام با تهران می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала