ظریف: برخی اتفاقات اخیر در داخل خاک عراق مشکوک است

© AP Photo / Ebrahim Norooziظریف: برخی اتفاقات اخیر در داخل خاک عراق مشکوک است
ظریف: برخی اتفاقات اخیر در داخل خاک عراق مشکوک است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران اقدام ایالات متحده در حمله به نیروهای عراقی در مناطق مرزی عراق و سوریه را محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و فواد حسین، وزیر خارجه عراق در دیدار امروز خود ابعاد مختلف همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و تبادلات مرزی دو کشور را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

وزیر خارجه عراق: روند پرداخت بدهی عراق به ایران بزودی آغاز می‌شود   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2021
وزیر خارجه عراق: روند پرداخت بدهی عراق به ایران بزودی آغاز می‌شود

بنا بر اعلام اداره ‌کل اطلاع ‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه ایران، ظریف در دیدار با همتای عراقی خود در تهران، اقدام "خطرناک" آمریکا در حمله به نیروهای عراقی در مناطق مرزی عراق و سوریه را محکوم کرد و این حملات "غیر قانونی" را نقض حاکمیت این کشور قلمداد نمود.

وزیر امور خارجه ایران برخی حملات و اتفاقات اخیر در داخل خاک عراق را مشکوک دانست که می‌تواند با هدف اختلال در روابط ایران و عراق و برهم زدن امنیت و ثبات این کشور طراحی شده باشد، ظریف بیان داشت: "ما بر ضرورت اقدام دولت عراق برای یافتن مسببین این حوادث تاکید داریم."

ظریف همچنین در این دیدار فراهم شدن مقدمات آغاز ساخت و تکمیل خط آهن شلمچه - بصره را کمک به گسترش مناسبات تجاری بین دو کشور دانست و خواستار سرعت عمل مسئولان مربوطه دو کشور برای اجرائی شدن هرچه سریعتر این خط آهن شد.

وزیر امور خارجه عراق نیز با اشاره به پیشرفت‌های بدست آمده در مذاکرات بین دو کشور در زمینه دسترسی ایران به منابع مالی خود در عراق، بر آمادگی این کشور در جهت تسهیل دسترسی ایران به وجوه خود در این کشور تاکید کرد.

فواد حسین همچنین بیان داشت: اطمینان می‌دهم بغداد اجازه سوء استفاده از اتفاقات این کشور برای برهم زدن روابط عالی دو کشور را نخواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала