ریاض با نتیجه گیری سازمان اطلاعات آمریكا در مورد قتل خاشقچی موافق نیست

© AP Photo / Jacquelyn Martinریاض با نتیجه گیری سازمان اطلاعات آمریكا در مورد قتل خاشقچی موافق نیست
ریاض با نتیجه گیری سازمان اطلاعات آمریكا در مورد قتل خاشقچی موافق نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2021
اشتراک
وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد نتیجه گیری های انجام شده در گزارش سازمان اطلاعات آمریكا درباره دخالت رهبران سعودی در قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد را اکیداً رد می كند.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه وزارت امور خارجه عربستان سعودی گفته می شود: "دولت پادشاهی عربستان سعودی ارزیابی منفی ، کاذب و غیر قابل قبول درباره نقش  رهبری این پادشاهی در این گزارش اکیداً رد کرده و خاطرنشان می کند که این گزارش حاوی اطلاعات و نتیجه گیری های نادرستی است."

بایدن تغییر سیاست های آمریکا نسبت به عربستان را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2021
بایدن تغییر سیاست های آمریکا نسبت به عربستان را اعلام کرد

در این بیانیه همچنین آمده است كه قتل خاشقچی توسط گروهی از افراد انجام شد كه "تمام مقررات و اختیارات مربوط به آژانس هایی را كه در آنها كار می كردند ، نقض كردند". خاطرنشان می شود که اقدامات لازم علیه مقصران  در عربستان سعودی انجام شده است.

وزارت خارجه عربستان سعودی افزود که ریاض "هرگونه اقداماتی را که حاکمیت و استقلال سیستم قضایی این کشور و به رهبری این کشور تعرض نماید" رد می کند.

پیش از این، ایالات متحده در رابطه با قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار ناراضی سعودی در سال 2018 علیه 76 شهروند عربستان سعودی تحریم های ویزایی اعمال کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که هدف این اقدامات واشنگتن، تخریب روابط با ریاض نیست

جمال خاشقچی 2 اکتبر 2018 در سرکنسولگری عربستان سعودی در استانبول  به قتل رسید. بعداً ، مقامات سعودی گفتند که وی در نتیجه یک درگیری در داخل این سرکنسولگری کشته شده است.

 خاشقچی، روزنامه‌نگار، مقاله‌نویس و نویسندهٔ اهل کشور عربستان سعودی بود. وی همچنین مدیر و سردبیر ارشد شبکهٔ خبری العرب و از منتقدان نحوه حکمرانی در عربستان بود او علاوه بر این در روزنامه واشینگتن پست مطلب می‌نوشت. جمال خاشقچی در سال ۲۰۱۷ از عربستان سعودی گریخته و خود را از کشور تبعید نمود.  او از منتقدان شدید ولیعهد عربستان، محمد بن سلمان، و پادشاه کشور، سلمان بن عبدالعزیز آل سعود بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала