انتقاد لاوروف از حملات اخیر ارتش آمریکا در سوریه

© Sputnik / Russian Foreign Ministry Press Service /  مراجعه به بانک تصاویر انتقاد لاوروف از حملات اخیر ارتش آمریکا در سوریه
انتقاد لاوروف از حملات اخیر ارتش آمریکا در سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه: آمریکا فقط 5 دقیقه قبل از حمله به مواضعی در سوریه، ارتش روسیه را مطلع کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه گفت: "4 یا 5 دقیقه قبل به ارتش ما اخطار داده شد. حتی اگر ما در مورد عدم تنش در جنگ صحبت کنیم، همانطور که در روابط بین نظامیان روسی و آمریکایی مرسوم است، چنین اطلاع رسانی که در لحظه حمله داده می شود هیچ کاربردی ندارد."

وی افزود: "این مربوط به جنبه نظامی است. اما به هیچ وجه نباید جدا از واقعیت غیرقانونی بودن ایالات متحده در سوریه، مغایر با تمام موازین حقوق بین المل، از جمله قطعنامه های شورای امنیت در مورد توافق در جمهوری عربی سوریه در نظر گرفته شود."

لاوروف: آماده ساخت واحدهای جدید در نیروگاه برق بوشهر هستیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2021
لاوروف: آماده ساخت واحدهای جدید در نیروگاه برق بوشهر هستیم

شب بیست و ششم فوریه، نیروی هوایی ایالات متحده حمله ای به زیرساخت های گروه های مسلح سوریه که توسط ایران در شرق سوریه پشتیبانی می شوند، آغاز کرد. به گفته پنتاگون، این حملات "در پاسخ به حملات اخیر به پرسنل ائتلاف آمریکایی و بین المللی در عراق و تهدیدهای مداوم علیه این پرسنل" بوده است. سخنگوی وزارت دفاع گفت که این حملات در سوریه پس از "مشورت با شرکای ائتلاف" صورت گرفت.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا٬ گفت: "این عملیات پیام روشنی را ارسال می کند: رئیس جمهور بایدن برای محافظت از پرسنل ایالات متحده و ائتلاف اقدام خواهد کرد. ما هدفمند عمل کردیم و در صدد تنش زدایی وضعیت در شرق سوریه و عراق بودیم."

پیشتر تلویزیون العربیه 22 فوریه خبر از حمله موشکی به منطقه به اصطلاح سبز در بغداد، جایی که ماموران دیپلماتیک ایالات متحده در آن قرار دارد داده بود. طبق این کانال تلویزیونی در این منطقه حداقل سه موشک منفجر شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала