اعلام جزئیاتی در خصوص روند تأیید واکسن روسی در اتحادیه اروپا

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام جزئیاتی در خصوص روند تأیید واکسن روسی در اتحادیه اروپا
اعلام جزئیاتی در خصوص روند تأیید واکسن روسی در اتحادیه اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2021
اشتراک
آژانس دارویی اروپا (EMA) توضیح داد که روند تأیید واکسن ها و داروهای جدید علیه ویروس کرونا از زمان شیوع این ویروس همه گیر به طور جدی تسریع شده اما با این وجود چندین ماه طول می کشد تا از اثربخشی و ایمنی داروهای نوظهور اطمینان حاصل شود.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این اعلام شده بود که تولید کننده واکسن روسی اسپوتنیک وی علیه ویروس کرونا در حال مذاکره با نهاد تنظیم کننده داروی اروپایی (EMA) برای ثبت واکسن (دریافت گواهی ثبت)در بازار اتحادیه اروپا است.

ثبت واکسن اسوتنیک وی در گواتمالا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2021
ثبت واکسن اسوتنیک وی در گواتمالا

موضوع تسریع در ثبت واکسن های جدید روز جمعه در کنفرانس ویدیویی ویژه سران کشورها و دولت های اتحادیه اروپا مورد بحث و بررسی قرار گرفت. پس از مذاکرات، رهبران اروپایی به این نتیجه رسیدند که تسریع فوری ثبت ، تولید و توزیع واکسنها  ضروری است.

در حال حاضر، حتی روش تسریع شده برای صدور مجوز برای محصولات دارویی در اروپا ماهها طول می کشد و با مطالعات دقیق در مورد اثر بخشی و عوارض جانبی احتمالی دارو همراه است. سخنگوی EMA گفت: " در فرایندهای تحقیق و تأیید دارو در اتحادیه اروپا از روش های قابل اعتمادی  استفاده می شود  و براساس استانداردهای بالایی از نظر کیفیت ، اثر بخشی و ایمنی است."

خاطرنشان می شود که مدت زمان استاندارد برای استفاده از روش ارزیابی داروها توسط نهاد تنظیم کننده اتحادیه اروپا حدود 210 روز کاری است.

واکسن «اسپوتنیک وی» ساخت موسسه میکروبیولوژی و اپیدیمیلوژی گامالیا نخستین واکسن ثبت‌شده در جهان است. این واکسن در حال حاضر به طور گسترده در روسیه و ده‌ها کشور دیگر استفاده می‌شود. دومین واکسن روسی «اپی‌واک‌کرونا» نام دارد و ساخت مرکز تحقیقاتی وکتور است که استفاده گسترده از آن در آیندۀ نزدیک برنامه‌ریزی شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала