واکنش تهران به اخبار منتشره درباره چگونگی وقوع درگیری‌هایی در مرز ایران و پاکستان

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به برخی اخبار منتشر شده در رسانه‌های پاکستان درباره چگونگی وقوع درگیری‌های اولیه با قاچاقچیان سوخت در مرز مشترک ایران و پاکستان واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های ایران، سعید خطیب‌زاده با توجه به برخی اخبار منتشر شده در رسانه‌های پاکستان درباره چگونگی وقوع درگیری‌های اولیه با قاچاقچیان سوخت در مرز مشترک ایران و پاکستان اظهار کرد: موضوع از طرف مقامات صلاحیت‌دار و مسئول در جمهوری اسلامی ایران تحت بررسی است و با توجه به تحویل جسد یک ایرانی طی صورتجلسه مشترک از سوی پاکستان به ایران این موضوع توسط مرزبانان درجه یک در دو کشور در دست بررسی است و بر اساس نتایج گزارشات آنها اقدامات لازم توسط نیروهای مرزبانی در مرزهای مشترک و وزارت امورخارجه به عمل خواهد آمد.

کولبران ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2021
سفر هیأتی از مجلس ایران به سراوان برای بررسی اتفاقات اخیر

یادآور می شود چند روز قبل  سوخت برها که به قاچاق سوخت ارزان ایران به کشورهای همجوار اشتعال دارند، در نقطه صفر مرزی سراوان با ماموران پاسگاه شمسر درگیر شدند و در این درگیری تعدادی از سوخت بران کشته و زخمی گردیدند.

این درگیری با واکنش های گوناگونی در ایران روبرو شد و از جمله عزت الله ضرغامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی ایران در اظهار نظر خود درباره آن تنها راه حل سراوان و مناطق مشابه را "مدارا" با مردم دانست.

ضرغامی در حساب توئیتری خود نوشت: در شرایط تحریم، اقدام به سوخت بری برخی اهالی، به عنوان تنها راه معاش را با رویکرد فرصت سازی بررسی و تصمیم گیری کنید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала