دمشق، حمله هوایی آمریكا به سوریه را محکوم کرد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر دمشق، حمله هوایی آمریكا به سوریه را محکوم کرد
دمشق، حمله هوایی آمریكا به سوریه را محکوم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2021
اشتراک
وزارت خارجه سوریه حمله هوایی آمریكا به جنوب شرقی این کشور را محكوم و نسبت به تشدید تنش در منطقه هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام داشت که دمشق حمله هوایی آمریکا به جنوب شرقی سوریه را محکوم کرده و نسبت به تشدید احتمالی تنش در منطقه هشدار می‌دهد.

سیاستمدار روس : تجاوز آمریکا به سوریه منجر به افزایش تنش و برهم خوردن برجام می شود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2021
سناتور روس: تجاوز آمریکا به سوریه منجر به افزایش تنش و برهم خوردن برجام می شود

در این بیانیه آمده است: سوریه حمله ناجوانمردانه آمریکا در استان دیرالزور و در نزدیکی مرز عراق را به شدت محکوم م‌ کند. این حمله مغایر با قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل است. سوریه هشدار می دهد که این قدم منجر به عواقبی خواهد شد، که به نوبه خود باعث تنش در منطقه خواهد شد.

دمشق معتقد است، اقدامات تهاجمی واشنگتن نشانه منفی از این است که دولت جو بایدن در سیاست خود نه به قوانین بین المللی، بلکه مانند دولت ترامپ، به "قانون جنگل" پایبند است.

پیش از این  پنتاگون گزارش داده بود كه ایالات متحده به چندین ساختمان در مرز سوریه و عراق که توسط تعدادی از گروه های شبه نظامی مورد حمایت ایران از جمله كتائب حزب الله و كتائب سید الشهدا مورد استفاده قرار می‌گرفت، حمله كرده است. وزارت دفاع آمریكا تأكید كرد كه این پاسخی به حملات اخیر به نیروهای مسلح آمریكای و ائتلاف در عراق بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала