درخواست اتحادیه اروپا از ایران: همکاری کامل با آژانس بین المللی انرژی هسته ای را از سر بگیرد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر درخواست اتحادیه اروپا از ایران: همکاری کامل با آژانس بین المللی انرژی هسته ای را از سر بگیرد
 درخواست اتحادیه اروپا از ایران: همکاری کامل با آژانس بین المللی انرژی هسته ای را از سر بگیرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2021
اشتراک
اتحادیه اروپا از ایران خواست در تصمیم به تعلیق پروتکل الحاقی توافقنامه با آژانس بین المللی انرژی اتمی تجدید نظر کند.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه ای منتشر شده است که روز پنجشنبه توسط سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیتر استانو منتشر شد، درخواست اتحادیه اروپا از ایران مبنی بر همکاری کامل با آژانس بین المللی انرژی هسته ای را از سر بگیرد اعلام گردید. زیرا این امر به طور قابل توجهی توانایی آژانس را برای نظارت بر برنامه هسته ای تهران مطابق بر برنامه جامع اقدام مشترک کاهش می دهد.

آیا ایران در فقدان بازرسی آژانس به دنبال دستیابی به بمب اتمی است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2021
گزارش و تحلیل
آیا ایران در فقدان بازرسی آژانس به دنبال دستیابی به بمب اتمی است؟

وی گفت: "ما عمیقاً نگران تصمیم ایران برای تعلیق پروتکل الحاقی از 23 فوریه و همچنین اقدامات شفافیت سازی تحت برجام هستیم. اگر در این تصمیم تجدیدنظر نشود، توانایی آژانس انرژی هسته ای برای تأیید وضعیت مواد هسته ای در ایران کاهش می یابد. در نتیجه آژانس انرژی هسته ای اطلاعات زیادی در مورد وضعیت کل چرخه تولید سوخت هسته ای ایران، از جمله فعالیت های تحقیقاتی با استفاده از سانتریفیوژهای جدید را از دست خواهد داد."

گفتنی است، در تاریخ 5 اسفند، کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اعلام کرد: از ساعت 12 امشب چیزی به نام تعهدات فراتر از پادمان نداریم ودستورات لازم به تاسیسات هسته ای صادر شده است. بر اساس ماده 6، "دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است بر اساس بندهای 36 و 37 برجام، ظرف مدت 2 ماه از تصویب این قانون، دسترسی های نظارتی فراتر از پروتکل الحاقی بر اساس برجام را متوقف کند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала