واکنش روسیه به اظهارات پاشینیان درباره استفاده از موشک اسکندر در قره باغ

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش روسیه به اظهارات پاشینیان درباره استفاده از موشک اسکندر در قره باغ
واکنش روسیه به اظهارات پاشینیان درباره استفاده از موشک اسکندر در قره باغ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2021
اشتراک
وزارت دفاع روسیه درباره اظهارات پاشینیان در مورد استفاده از سامانه اسکندر در ارمنستان واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه به خبرنگاران در مورد اظهارات نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان گفت، ارمنستان در هنگام درگیری در قره باغ از اسکندرهای خود استفاده نکرد، همه مهمات موشکی در انبارهای نیروهای مسلح این کشور بود.

مفسس هاکوبیان رئیس سابق سرویس کنترل نظامی وزارت دفاع ارمنستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.11.2020
ارمنستان در باره استفاده از اسکندر در درگیری قره باغ خبر داد

 وزارت دفاع روسیه در ادامه بیانیه خود اعلام نمود که "با حیرت و تعجب" اظهارات پاشینیان مبنی بر اینکه موشک های اسکندر مورد استفاده نیروهای مسلح ارمنستان در قره باغ کوهستانی منفجر نشده یا فقط 10٪ منفجر شده اند را مورد مطالعه قرار داد.

روز پنجشنبه ۲۵ فوریه در پی برکناری رییس ستاد کل ارتش ارمنستان توسط نیکول پاشینیان نخست‌وزیر کشور، گردهمایی‌های گسترده طرفداران و مخالفان آقای پاشینیان آغاز شد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که ارتش خواهان استعفای نخست‌وزیر شده بود.
بیانیهٔ ارتش را رییس ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان، معاون وی و فرماندهان واحدهای نظامی امضا کرده بودند.
نیکول پاشینیان این اقدام را تلاشی برای کودتای نظامی خوانده و رییس ستاد کل نیروهای مسلح را برکنار کرد.
رییس جمهور این کشور که بر اساس قانون اساسی به پیشنهاد نخست‌وزیر رییس ستاد کل نیروهای مسلح را منصوب یا عزل می‌کند، تاکنون این سند را امضا نکرده است.

از سوی دیگر، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در مورد تحولات اخیر در یروان، خواستار خویشتنداری طرفین شد. دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت:" (در تماس تلفنی بین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان) در مورد اوضاع در ارمنستان گفت و گو شد... پوتین خواستار حفظ نظم و آرانش در ارمنستان، و حل و فصل اوضاع در چارچوب قانون شد.

در تاریخ ۱۰ نوامبر، ولادیمیر پوتین، الهام علی اف و نیکول پاشینیان رهبران روسیه، آذربایجان و ارمنستان بیانیه مشترکی در مورد قطع کامل جنگ در قره باغ کوهستانی امضا کردند.

بر اساس این بیانیه، ارمنستان و آذربایجان در مواضع اشغالی خود متوقف می شوند، سپس تعدادی از مناطق تحت کنترل باکو قرار می گیرند، طرفین تبادل اسیران را انجام می دهند، نیروهای صلحبان روسی در امتداد خط تماس و کریدور لاچین مستقر در ارتباط قره باغ با ارمنستان مستقر می شوند.

پاشینیان اظهار داشت که تصمیم برای امضای توافق نامه برای وی بسیار دشوار است. به گفته وی، اگر سند امضا نشده بود، برای ارمنستان بسیار بدتر می شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала