واکنش خطیب‌زاده نسبت به تحولات ارمنستان

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2021
اشتراک
ایران همه طرف‌ها در ارمنستان را به خویشتنداری و اجتناب از خشونت دعوت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز 25 فوریه ( پنجشنبه) با بیان اینکه به دقت در حال پیگیری تحولات ارمنستان هستیم، همه طرف‌ها در این کشور را به خویشتنداری و اجتناب از خشونت دعوت کرد.

برخی از جزئیات بیانیه مشترک روسیه ، ترکیه و ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2021
برخی از جزئیات بیانیه مشترک روسیه ، ترکیه و ایران

اونیک گاسپاریان، رئیس ستادکل ارتش ارمنستان روز 25 فوریه (پنجشنبه) به برکناری معاونش اعتراض و به همراه جمعی از معاونانش با انتشار بیانیه‌ای، استعفای نخست‌وزیر و کابینه دولت را خواستار شد.

دقایقی پس از انتشار این بیانیه، نخست‌وزیر ارمنستان، گاسپاریان را از سمت خود برکنار کرد و در حساب فیسبوک خود نوشت: «بیانیه رئیس ستادکل را تلاشی برای انجام کودتا درنظر می‌گیرم. از تمامی حامیان‌مان می‌خواهم به میدان جمهوری بیایند. به‌زودی به صورت زنده برای ملت سخنرانی می‌کنم».

با این حال چند ساعت پس از انتشار بیانیه ستادکل ارتش ارمنستان، حزب مخالف پاشینیان از آن اعلام حمایت کرد و آن را اقدامی توصیف کرد به بازی را تغییر خواهد داد.

تحولات ارمنستان واکنش برخی کشورها را به همراه داشت. سخنگوی دولت روسیه اعلام کرد که این کشور با نگرانی در حال پایش تحولات ارمنستان است، اما آن را جزء مسائل داخلی این کشور می‌داند. ترکیه هم تلاش برای کودتا در ارمنستان را محکوم کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала