ظریف: آمریکا باید علت دور شدن ما از تعهداتمان را برطرف کند

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر ظریف: آمریکا باید علت دور شدن ما از تعهداتمان را برطرف کند
ظریف: آمریکا باید علت دور شدن ما از تعهداتمان را برطرف کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران با انتشار پیامی در توئیتر نوشت آمریکا و تروئیکای اروپا باید بجای تلاش برای توقف اقدامات جبرانی ایران علت کاهش تعهدات را بر طرف کنند.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه ایران با انتشار پیامی در توئیتر آمریکا و تروئیکای اروپا (انگلیس، آلمان و فرانسه) را مقصر کاهش تعهدات جمهوری اسلامی در برجام دانست.

ظریف در توئیت خود نوشت: آمریکا اذعان کرده که بعد از اینکه "برجام را ترک کرده ایران از [تعهدات برجام] دور شده است"، در حالی که تا آن زمان "ایران به محدودیت‌ها پایبند بود. این رفتار آمریکا؛ یعنی علت [کاهش تعهدات برجامی] تغییر نکرده است.تروئیکای اروپا هم مقصر است که به مدت سه سال هیچ تجارتی را با ایران انجام نداد."

روسیه از بحث اصلاح برجام حمایت نمی کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2021
روسیه از بحث اصلاح برجام حمایت نمی کند

وزیر امور خارجه ایران در پایان نوشت: "آمریکا و تروئیکای اروپا باید این علت را برطرف کنند، نه اینکه از ایران بخواهند اقدامات جبرانی مبتنی بر بند ۳۶ برجام را متوقف کند."

گفتنی است، در طی سفر رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران در طی هفته گذشته و اقدام ایران به کاهش تعهدات برجامی خود از تاریخ 5 اسفند، مسائل برنامه هسته ای ایران مورد بحث قرار گرفت.

شورای ‌عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398‌ در واکنش به کوتاهی کشورهای اروپایی در اجرای این وعده‌ها و تعهدات، در بیانیه‌ای اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی و حقوق تصریح‌شده خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام، برخی اقدامات خود ذیل برجام را متوقف خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала